באמצע תהליך הארגון מחדש שפוקד כיום את קונצרן פורד, התפנה המנהל האזורי של מותג היוקרה השוודי וולבו, טורבין אקרדט, שאחראי על השוק הישראלי ועל עוד כ-15 שווקי מפתח באזורנו, להגיע לישראל לרגל חנוכת אולם תצוגה חדש של החברה בחיפה. בראיון ל"גלובס" הוא מסביר מדוע מכירת יגואר היא הזדמנות עבור וולבו, ולאן הולך שוק הרכב "הירוק".
* איך רואה וולבו את השוק הישראלי?
אקרדט: "לשוק הישראלי יש חשיבות רבה עבורנו ואנחנו רואים בו פוטנציאל רב לצמיחה. בחמש השנים האחרונות ראינו ירידה בנתח השוק של וולבו בישראל וזה לא היה מקובל עלינו. החלטנו לשנות כיוון בשיתוף עם היבואן בארץ. שנת 2007 הייתה נקודת מפנה עם עלייה של 45% במכירות של וולבו, שמצביעה על הצלחה של המהלך".
* פורד במשבר בארה"ב ומכרה את יגואר ולנדרובר באירופה. איך זה משפיע עליכם?
"יו"ר פורד הכריז שאין בכוונתו למכור את וולבו, והמכירה של יגואר צפויה לפנות משאבים עבורה ולהפוך אותה למוקד של רכבי פרימיום בקבוצת פורד - כולל אפשרות של פיתוח כלי רכב גדולים ויקרים יותר".
* מדינות סקנדינביה אימצו אלטרנטיבות להנעה ירוקה. מה הסיכוי שמכוניות כאלה יגיעו גם לישראל?
"ההתחממות הגלובלית מחייבת לשנות את התפיסות הקלאסיות של תעשיית הרכב ולעבור ממנועי בנזין מקובלים לאלטרנטיבות נקיות יותר. הגישה של וולבו היא שרכב עם הנעה אלטרנטיבית חייב להציע לנהג גמישות תפעול ואמינות, בדיוק כמו ברכב רגיל.
"זו הסיבה שוולבו ממקדת הרבה מאמצים ברכב שנוסע על דלק ביולוגי - אתנול E85 - שיש לו אספקה זמינה וניתן לתדלק אותו בתחנות רגילות. המעבר הטכני מהנעה על בנזין לאתנול הוא פשוט. וולבו מתכוונת להציע את האופציה הזאת בכל ליין הדגמים שלה. אני לא פוסל את האפשרות לייצוא של רכבי E85 לישראל אם וכאשר תהיה תשתית מתאימה, באספקה ומבחינת מיסוי".
* ומה לגבי מכונית חשמלית נטו?
"לדעתנו הטכנולוגיה של מכונית חשמלית נטו לא עומדת כרגע בסטנדרטים של גמישות תפעולית ואמינות. הצגנו אב-טיפוס של מכונית היברידית עם סוללה נטענת חיצונית (ומנוע בנזין לגיבוי) שאותה אנחנו רואים כפיתרון יעיל יותר. אנחנו משקיעים הרבה בטכנולוגיית דיזל נקייה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.