המועצה לצרכנות מבקשת להצטרף לתביעה הייצוגית בגין הפרסום הסמוי בקלטות ילדים

מדובר בבקשה לייצוגית שהוגשה נגד הד-ארצי, קלסיקלטת, אסם ושטראוס ; המועצה לצרכנות: "בשל חשיבות הנושא, ראוי כי גוף ציבורי ואובייקטיבי האמון על אינטרס הציבור יצורף לתובענה מראשית ההליך"

המועצה לצרכנות מבקשת מבית המשפט המחוזי מרכז להצטרף כ"ידיד בית המשפט" בשם ציבור הצרכנים, לבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הוצאת הד-ארצי, קלסיקלטת, אסם ושטראוס-עלית, שהוגשה בטענה לפרסום סמוי של מוצרים בקלטות לילדים.

באמצעות עוה"ד זאב ש. פרידמן ויעל כהן-שאואט טוענת המועצה, כי "בשל חשיבות נושא התובענה - הגנה על הקטינים מפני ניצול תמימותם תוך הפרתו הנטענת של הדין בכלל והחקיקה הצרכנית בפרט, כמו גם אופי הציבור הנפגע - ראוי כי גוף ציבורי ואובייקטיבי האמון על אינטרס הציבור יצורף לתובענה מראשית ההליך".

לדבריה, היא מעוניינת לתרום ולסייע לביהמ"ש מניסיונה בתחום הגנת הצרכן בכלל, ובתחום התובענות הייצוגיות בפרט. עוד היא טוענת, שהתביעה מעלה סוגייה נוספת שלגביה צברה המועצה מידע וניסיון, והיא 'מגיפת השמנת היתר' של ילדי ישראל.

תחקיר שערכה המועצה, נאמר בבקשה, מאשש את הטענה כי פרסומות מגבירות את צריכת המוצרים המפורסמים. כן נמצא אישוש למתאם בין משקל עודף בבני נוער לצריכת מוצרים עתירי קלוריות בעקבות פרסומות משודרות, העלול לגרום לבני הנוער נזק הנובע מעודף משקל ומהכבדה על יכולת ירידה במשקל.

בתביעה שהגישו אב ושלושת ילדיו הקטינים, באמצעות עוה"ד שמואל אהרונסון, אמיר קדרי וניצן טבנקין ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה, אמודאי ושות', נטען שמפיקות ומפיצות קלטות הילדים, כמו גם המפרסמים, מכניסים לקלטות "מסרים פרסומיים בוטים" שמגדילים את רווחיהן ותורמים למגיפת השמנת היתר. התובע צירף לתביעתו דו"ח בו נבדקו עבורו 31 קלטות ילדים ובכולן נמצאו פרסומות סמויות. (ת"צ 747-04-08).