מכופפים ידיים: אתר yad2 טוען כי המונח "יד 2" הוא סימן רשום

מנכ"ל yad2, שון תל, שלח כבר 30 מכתבי התראה בנושא לאתרים שונים שמשתמשים בביטוי ; מנכ"ל אתר מתחרה: "יד 2" הוא ביטוי שגור וגנרי, ויש לנו זכות להשתמש בו

האם השימוש במילה 2 הוא בלעדי? אתר הלוחות yad2 שלח מכתב התראה לאתר לוחות הנדל"ן 2bHome, בגין שימוש בלתי חוקי לכאורה בסימן מסחר רשום של חברת קורל תל, מפעילת אתר yad2, כך נודע ל"גלובס".

במכתב ששלח אתר yad2 נטען כי אתר האינטרנט 2bHome עושה שימוש בלתי חוקי במילים "יד 2", הן באתר והן בכותרת האתר, לצורך הפנייה ל"לוח יד שנייה" של האתר. עוד נטען במכתב, שהגיע לידי "גלובס", כי האתר מקודם במנועי חיפוש שונים, לרבות מנוע החיפוש של גוגל, תוך אזכור המילה יד2.

השימוש הבלתי חוקי, נטען, מסב ל-yad2 נזקים כספיים ומסחריים כבדים, שחלקם עלולים להיות בלתי הפיכים. בא כוחו של אתר yad2 הזהיר במכתבו כי אם לא ישנה האתר את שם המתחם שבבעלותו עד ל-1 במאי, יוגש כתב תביעה בסך של 1.4 מיליון שקל.

אלדר סול, מסייד ומנכ"ל חברת אקסול טכנולוגיות, מפעילת האתר 2bHome, מסר בתגובה כי מדובר בביטוי שגור וגנרי ושיש לו זכות להשתמש בו באתר. "בהתייחס לבקשת אתר yad2 לשינוי שם המתחם בטענה שהספרה 2 מופיעה בשם המתחם, ניתן לומר כי שם המתחם הנ"ל נקנה כחוק בשנת 2005, בדיוק כפי שאתר yad2 קנו את שלהם בדיוק באותה שנה". סול הוסיף כי גם yad2 מקדם את המילים 'לוח מעריב', 'לוח ידיעות' ו'הומלס' אצלו באתר.

שון תל, מנכ"ל yad2, אמר: "שלחנו מכתבי אזהרה למעלה מ-30 אתרים, שכן אתרים רבים מנסים לקדם את עצמם באמצעות שימוש בביטוי יד2. כ-95% מהאתרים הורידו את הסימן או הבטיחו שיורידו. מדובר במכתב מאוד סטנדרטי ולגיטימי. שימוש בסימן מסחר רשום, במטרה למשוך גולשים, זה דבר שאסור לעשותו".