המחיר הגבוה של הסולר בהשוואה לבנזין מתחיל להשפיע גם על שיקולי הרכש של מערכת הביטחון. משרד הביטחון שלח לאחרונה ליבואנים בקשה קבלת מידע (RFI) לקראת מכרז הצטיידות חדש בטנדרים קלים, שיחליפו את הטנדרים הנוכחיים, שבהם עושה הצבא שימוש. המכרז הוא לטנדרים המיוצרים בארצות הברית, שירכשו בכספי סיוע. נוסח המכרז קובע "עדיפות למנועי דיזל" אולם זו אינה חובה.
מבדיקת "גלובס "עולה, שכל הטנדרים מתוצרת ארצות הברית, שנמכרים בפלח המשקל האמור, מצוידים כיום במנועי בנזין בלבד. הצבא עושה כיום שימוש בטנדרים יפנים עם מנועי דיזל. מקור במשרד הביטחון מסר כי "בתנאים הנוכחיים של השוק, הפער בין עלויות הבנזין לדיזל הוא שולי ולעיתים הדיזל אף עולה לצה"ל יותר מהבנזין".

בענף הרכב מעריכים כי כל שלושת יצרני הרכב האמריקנים, ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, ייגשו למכרז, שהיקפו נאמד בעשרות מיליוני דולרים. היבואנים בארץ צפויים להרוויח בעיקר מחוזי התחזוקה.. קרייזלר, שמיובאת על ידי מכשירי תנועה, צפויה להציע את סדרת "דקוטה" של דודג', פורד צפויה להגיש את ה-F-150 ויו.אמ.איי את השברולט "קולורדו". ככל הידוע מתכוון משרד הביטחון לפתוח את המכרז גם לטנדרים של יצרנים יפנים, שמייצרים בארצות הברית, דוגמת טויוטה וניסן. זאת בניגוד לעמדה של משרד התחבורה, שלא מאפשר לייבא ארצה לשוק האזרחי כלים לא-אמריקנים מארצות הברית.

בענף הרכב מעריכים כי אם אכן צה"ל יחזור לבנזין ויצטייד בטנדרים אמריקנים הדבר עשוי ליצור מומנטום בכיוון הבנזין גם בשוק הפרטי ולסמל את תחילת הייבוא של הטנדרים האמריקנים הקלים גם לשוק האזרחי. יצוין כי בעקבות רפורמת הסולר מחיר ליטר בנזין בתחנות זול כיום משמעותית מליטר סולר, לעיתים גם אחרי ההנחה המאסיבית שמעניקות התחנות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.