רה"מ אולמרט נחקר במשך כשעה בנוגע לחשדות שלא נחקרו בעבר

(עדכון) - במסגרת פרשה שפרטיה נאסרו לפרסום, נחקר היום אולמרט במעונו תחת אזהרה; שלשום נחקרה מנהלת לשכתו לשעבר, שולה זקן ; "ידיעות אחרונות" ייחקר על הפרת איסור הפרסום ; היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה עודכנו בדבר החקירה

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נחקר היום (ו') באזהרה במעונו הרשמי בירושלים במשך כשעה, במסגרת פרשה שפרטיה נאסרו לפרסום. את החקירה ערכו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, האחראים על 3 החקירות בהן נתון אולמרט. במסגרת פרשה זו נחקרה שלשום מנהלת לשכתו של אולמרט לשעבר, שולה זקן. מעבר לכך, לא ניתן להוסיף עוד פרטים בשל צו איסור פרסום שהוציאה המשטרה.

בתום החקירה הגיעה צמרת אגף החקירות לעדכן את היועץ המשפטי לממשלה ואת פרקליט המדינה ולדווח להם על החקירה, שעסקה בחשדות שלא נחקרו בעבר. מני מזוז ומשה לדור קיימו דיונים בשעות האחרונות בהם השתתפו גורמים בכירים במשרד המשפטים. המשתתפים ליבנו את הסוגיות השונות העומדות על הפרק שכאמור לא ניתן לפרסמן.

בתוך כך, החליט היום ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, לפתוח בחקירה פלילית נגד העיתון ידיעות אחרונות, עורכיו והכתבת טובה צימוקי, בגין הפרת צו איסור הפרסום על פרטי החקירה החדשה נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושולה זקן.

ידיעות הפר את הצו ברגל גסה כבר שלשום, כשפרסם את עצם קיומה של החקירה וקיומו של הצו, וזאת למרות שעד ליל אמש צו איסור הפרסום היה גורף ואסר לפרסם אף את עצם קיומו. רק בליל אמש צומצם הצו, לאחר שערוץ 2 פירסם שאולמרט צפוי להיחקר (ובכך הפר לכאורה אף הוא את הצו).

חקירת הפרת איסור הפרסום הוטלה על היחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל).

נגד אולמרט מתנהלות שתי חקירות, המרכזית שבהן היא פרשת התמ"ת, המאגדת 4 פרשות שונות ובה חשוד ראש הממשלה במינויים פוליטיים, הפרת אמונים ועוד. בפרשת כרמיה חשוד אולמרט בקבלת שוחד ברכישת בית תמורת זירוז הליכים בעירייה. נגד אולמרט התנהלה חקירה בחשד להטיית המכרז למכירת גרעין השליטה בבנק לאומי. המשטרה המליצה לסגור את התיק, ופרקליט המדינה, משה לדור, צפוי לאמץ בקרוב את המלצתה.