רפי איתן במכתב לפרידמן ומזוז: "ההתחברות לגאידמק מגלמת בתוכה את כל השלילה והשחיתות האפשריים המגולמת במושג הון ושלטון"

"פרישתם של 3 חברי כנסת מסיעת גיל והתחברותם למר גאידמק, הינה שחיתות פוליטית לפי כל קנה מידה" ; חברי "צדק לגימלאים" החליטו כי אם יוצע להם תפקיד שר - הם יחזיק בו ולא גאידמק

השר לענייני גימלאים, רפי איתן, פנה היום במכתב חריף לשר המשפטים, דניאל פרידמן וליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה לתקן את החוק הקיים ולקבוע שמי שפרשו ממפלגתם לא יוכלו להציג מועמדות לכנסת במשך שתי קדנציות לפחות, מעבר לקדנציה שבה הם מכהנים.

"פרישתם של שלושה חברי כנסת מסיעת גיל והתחברותם למר גאידמק, הינה שחיתות פוליטית לפי כל קנה מידה. הבוחרים שבחרו בסיעת הגמלאים, התכוונו לסיעה סקטוריאלית שתייצג את הבעיות הרלוונטיות לגמלאים ולזקנים במדינה", כתב איתן למזוז ופרידמן. "ההתחברות לגאידמק מגלמת בתוכה את כל השלילה והשחיתות האפשריים המגולמת במושג הון ושלטון", הוסיף.

איתן הוסיף כי לדעתו "יש לעצור מקרה זה ולטפל בתופעה באופן כללי. זאת, על מנת למנוע הידרדרות המשטר הדמוקרטי בו אנו חיים. הצעתי היא לנסח תיקון לחוק הקיים, לפיו פורשים שסטו מחובתם לבוחריהם לא יוכלו להציע מועמדותם לכנסת, לפחות שתי קדנציות לאחר זאת בה הם מכהנים".

אתמול איימו בסיעת הגמלאים כי לא יישבו באותה ממשלה שבה תשב גם צדק לגימלאים. "אולמרט יצטרך לבחור בינננו לבינם", אמר יו"ר הסיעה, ח"כ יצחק גלנטי. "לא מקובל עלי שיצרפו לקואליציה מפלגה חסרת כל אג'נדה שלא הציגה עצמה לבחירות לכנסת ופתאום יש לה סיעה. יש פה חיבור ישיר בין הון לשלטון". בסיעה אף האשימו את הפורשים- שרוני, גלזר ומרום -שלו ב"מכירת האידיאולוגיה: "אנו מביעים פליאה ותמיהה על הפגיעה האנושה בדמוקרטיה הישראלית", נמסר ל"גלובס", "הכל תמורת נזיד עדשים. גלזר מרום-שלו ושרוני מכרו את האידיאולוגיות ואת הבוחרים שלהם תמורת בצע פוליטי וכספי, ובהינף חתימה אחת פגעו אנושות בהליכים הדמוקרטים שהיו נהוגים עד היום. צר לנו שחברי הכנסת התגלו כאנשים חסרי עמוד שדרה ואופורטוניסטים שהולכים לצד שבו נושבת הרוח", נמסר.

בתוך כך, חברי סיעת צדק לגימלאים בראשותו של ח"כ משה שרוני, וחברי הכנסת שרה מרום שלו ואלחנן גלזר התכנסו הבוקר לישיבת סיעה ראשונה והחליטו פה אחד כי אם יוצע לסיעה תפקיד שר או סגן שר במסגרת משא ומתן עם ראש הממשלה, יאיישו את התפקיד אך ורק אחד משלושת חברי הסיעה, ולא גיידמק.