תנועת אומ"ץ תובעת להשעות את פרקליטו של אולמרט מחברותו במליאת רשות השידור

טוענת כי מינויו של חבר המליאה, עו"ד נבות תל-צור, לפרקליטו של ראש הממשלה עשוי לגרום לניגוד אינטרסים

תנועת אומ"ץ תובעת את השעייתו של פרקליט ראש הממשלה, נבות תל-צור מחברותו במליאת רשות השידור. התנועה פנתה הבוקר ליו"ר רשות השידור, משה גביש, בבקשה לפעול להשעייתו של עו"ד נבות תל-צור, זאת מחשש לניגוד אינטרסים.

יו"ר העמותה אריה אבנרי כתב בהקשר לכך לגביש כי "עו"ד נבות תל-צור, חבר מליאת רשות השידור, נתמנה בימים האחרונים כאחד מפרקליטיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. נראה לנו שבעקבות זאת יש מקום שעו"ד תל-צור ישעה את עצמו בחברותו במליאה מחשש לניגוד אינטרסים".

עוד כתב אבנרי לגביש כי "במציאות הקיימת ברשות השידור מתברר שלנבחרי ציבור במליאה יש לרוב נגישות יתר למשדרי הרדיו והטלוויזיה ועל מנת למנוע לזות שפתיים מוטב שכל עוד עו"ד תל-צור מייצג את ראש הממשלה הוא ימנע מלכהן בעת ובעונה אחת כחבר המליאה".

עו"ד תל-צור מסר בתגובה: "אין כל קשר בין חברותי במליאה לבין ייצוג ראש הממשלה בחקירה המתנהלת נגדו. כבר לפני זמן מה פניתי ליו"ר רשות השידור, משה גביש, בבקשה להשתחרר מתפקידי עקב העומס המוטל עלי במשרדי, אך יו"ר הרשות ביקש ממני לדחות את התפטרותי, תוך שהוא משחרר אותי מהופעה לישיבות המליאה בחודשים הקרובים, וכך סוכם. לאור האמור, אין בשלב זה כל רלוונטיות לדרישה ל'השעייתי' מחברות במליאה".

תל-צור נבחר לחבר מליאת רשות השידור לפני כשנה וחצי, בדצמבר 2006 יחד עם שאר חברי המליאה המונה 25 חברים. חלק מחברי מליאת רשות השידור חברים בוועדות השונות של הרשות אשר אחראיות על התווית מדיניות הרשות הן בהיבט השידורים ברדיו, בטלוויזיה, בכל הקשור לכספים ועוד.

תל-צור אינו נימנה על חבר בוועדות השונות של המליאה אשר מתכנסת במרבית המקרים אחת לשבוע.

יו"ר רשות השידור, משה גביש, מסר בתגובה: "מר תל-צור הודיעני לפני שבועות מספר כי בשל עומס עבודה לא יוכל להשתתף בחודשים הקרובים בישיבות מליאת רשות השידור, ואף ביקש להתפטר. לאור זאת, סוכם עימו כי עד לחודש אוקטובר יוכל להיעדר מישיבות המליאה - וכך אכן נעשה בפועל עד עתה. בתום התקופה יוחלט לגבי ההמשך".