עסקית ב"זוני" - תל אביבית בירושלים

האוכל במסעדת זוני בירושלים היה כל-כך טעים, עד ששכחנו שאנחנו לא בת"א ; שווה דהירה לבירה

ירושלים כידוע היא עיר של ניגודים, גם קולינריים. לצד מסעדות פועלים פשוטות ניתן לאכול במסעדות גורמה, וכך גם לצד מסעדות כשרות למהדרין קיימות גם כאלה שניתן לסעוד בהן פירות ים וכריך גבינה ובייקון - גם בשבתות וחגים. באותו יום של ביקורנו בבירה, חפצנו להרשים תל-אביבי סקפטי. לאחר בדיקות עם בליינים מקומיים, הוחלט לקחת אותו למסעדת זוני, השוכנת בבית אבן יפהפה במדרחוב יואל סולומון.

עלינו במדרגות לקומת המסעדה וגילינו מקום מרווח, מעוצב בסגנון מודרני עם ריהוט נוח המאפשר התפרקדות נינוחה. אלמלא צפינו בשאון המדרחוב הירושלמי מהמרפסת, יכול היה התל-אביבי שבינינו להישבע שהוא במסעדת הברסרי שבת"א. קיבלנו את התפריט, שאף הוא מזכיר בעיצובו ובחלק ממנותיו את המסעדה התל-אביבית, והרגשנו שהגענו למקום מבטחים. המסעדה, הפתוחה 24 שעות 7 ימים בשבוע, מציעה תפריטים ייעודיים לכל שעה של היום. אנחנו בחרנו במנה ראשונה ועיקרית, ועד שאלה הגיעו, נהנינו מלחם שחור וטוב הנאפה במקום, שאותו טבלנו בשמן זית ובבלסמי.

מנה ראשונה של טורטליני דלעת, מסקרפונה ובייקון הגיעה לשולחן. נאמר לנו שגם הטורטליני תוצרת בית ובכלל, בעלי המקום, דני וענת שעשו "עלייה" מת"א, מכינים הכול במקום ממיטב חומרי הגלם. הטורטליני, שמנמנים עד להתפקע ממילוי נהדר של מסקרפונה ודלעת נימוחות, השתכשכו ברוטב טעים של חמאה, מעט שמנת, פרמז'ן מאיכות מעולה, ציר כלשהוא וכמובן פיסות בייקון שתרמו למנה המתקתקה מליחות נפלאה. המשכנו לעיקרית משובחת לא פחות של נקניקיות בקר ביתיות, עשויות בגריל. צמד הנקניקיות, פריכות ושחומות, שכבו על מצע טעים של כרוב מבושל בבירה. תוכנן היה אדמדם ופיקנטי במידה, ובליווי חרדל דיזו'ן מעקצץ, בירה צוננת מחבית והבריזה הירושלמית שהחלה לנשב, הרגשנו שלא בטוח שנשוב היום לת"א.

Zuni, יואל משה סלומון 15, ירושלים ; תפריט צהריים: א'-ה', 12:00-17:00, 31-125 שקל, 30% הנחה ; רמת אנרגיה אחרי האוכל: משכרת ; זמן המתנה: שעה ; שורה תחתונה: שווה דהירה לבירה