הפרסומת האהובה ביותר השבוע: "אחות הריון" של שירותי בריאות כללית

גיאוקרטורפיה: הפרסומת למזגני טורנדו שומרת על המקום הראשון ברשימת הזכורות, ומטפסת למקום השני ברשימת האהובות

הפרסומת של שירותי בריאות כללית ל"אחות הריון" (שירות אחות-מלווה לנשים בהריון) באמצעות ראובני-פרידן, היא הפרסומת האהובה ביותר השבוע עם שיעורי אהדה של 18.8%. לדברי ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, עוצמת האהדה לפרסומת גבוהה ועומדת על 0.86, בהתאם למדד גיאוקרטוגרפיה המבוסס על שיעור האהדה הממוצע של הפרסומות האהובות ביותר בחצי שנה האחרונה.

האהדה לפרסומת עולה ביחס ישר לגיל, היא גבוהה יחסית בקרב נשים ובעלי הכנסה נמוכה, ונמוכה יחסית בקרב בעלי השכלה גבוהה. באשר לזכירות, הפרסומת מצליחה קצת פחות כשהיא מגיעה למקום השמיני בלבד ברשימת הפרסומות הזכורות, עם שיעורי זכירות של 2.4%.

השבוע משתלבת פרסומת נוספת מתחום הבריאות: הפרסומת לקופ"ח לאומית, באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב, שהיא גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע במונחי זמן מדיה. למרות זאת, במונחים של זכירות, הפרסומת לא רושמת הצלחה גדולה עם שיעור זכירות של 2.1% הממקם אותה במקום התשיעי בפרמטר זה. מבחינת אהדה מצליחה הפרסומת יותר כשהיא רושמת שיעור אהדה של 13%, הממקם אותה במקום השלישי ברשימת הפרסומות האהובות.

בדומה לנתוני האהדה של הפרסומת לשירותי בריאות כללית, הפרסומת של קופ"ח לאומית רושמת גם היא שיעורי אהדה גבוהים יותר בקרב נשים. יחד עם זאת, בשונה מהפרסומת של הכללית, הפרסומת של לאומית אהודה יותר על צעירים (18-34) ובני גיל הביניים (35-54) כמו גם על בעלי השכלה גבוהה.

הפרסומת למזגני טורנדו באמצעות אדלר חומסקי & ורשבסקי שומרת על המקום הראשון ברשימת הזכורות, עם שיעור זכירות של 5.6%, שיעור הנמוך ב-1.1% משיעור הזכירות לו זכתה בסקר הקודם, בתחילת החודש. באשר לאהדה, הפרסומת מטפסת מקום אחד, מהמקום השלישי למקום השני ברשימת הפרסומות האהובות, ורושמת שיעורי אהדה של 13.9% המהווים עלייה של 2% יחסית לסקר הקודם. האהדה לפרסומת גבוהה יותר בקרב גברים ובקרב דתיים.

יהונתן גפן בפנים

השבוע נכנסות לרשימת הפרסומות הזכורות והאהובות שתי פרסומות מתחום התקשורת הסלולרית: הפרסומת של פלאפון המקדמת את המבצע ליום העצמאות, והפרסומת של סלקום בכיכובו של יהונתן גפן המקדם את "משהו קטן וטוב של תרבות ישראלית".

הפרסומת של פלאפון עם שיעורי זכירות של 5.2% ומקום שני ברשימת הזכורות, הינה הפרסומת הזכורה יותר מבין השתיים, אם כי הפרסומת של סלקום רושמת גם היא שיעור זכירות נאה של 4.0% ומתמקמת במקום הרביעי ברשימת הפרסומות הזכורות. עם זאת יש לזכור כי הפרסומת של פלאפון ותיקה בהרבה על המסך, ולכן לא מפתיעה כי היא זכורה יותר.

באשר לאהדה, שתי הפרסומות לא מראות הצלחה גדולה ומשובצות בתחתית הטבלה במקומות השמיני (סלקום, 5.9%) והתשיעי (פלאפון, 4.8%). לדברי ד"ר דגני, האהדה לפרסומת של פלאפון גבוהה יחסית בקרב גברים ובקרב גילאי הביניים (35-54), ונמוכה יחסית בקרב בעלי הכנסה נמוכה ודתיים.

לעומתה, הפרסומת של סלקום רושמת שיעורי אהדה דומים בקרב נשים וגברים כמו גם בקרב קבוצות גילאים שונות. בנוסף, היא אהודה יותר, באופן משמעותי, בקרב חילוניים ואהודה פחות בקרב בעלי הכנסות נמוכות.

הפרסומת של הוט באמצעות באומן בר ריבנאי מגיעה למקום השלישי ברשימת הפרסומות הזכורות עם 4.4% זכירות, ולמקום הרביעי ברשימת האהובות עם שיעור אהדה של 12.0%. האהדה לפרסומת גבוהה יחסית בקרב צעירים (18-34), בעלי הכנסה גבוהה, ונמוכה יחסית בקרב דתיים. סך ההשקעה השבוע דומה לזה של שבוע שעבר: 31.25 מיליון דולר השבוע לעומת השקעה כוללת של 31.1 מיליון דולר שבוע שעבר. סך הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בזמן מדיה דומה גם הוא לשבוע שעבר ועומד על 229 פרסומות וחסויות לעומת 227 שבוע שעבר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).