סקס והעיר הקדושה

לרגל יום ירושלים החל היום, הבה נבחן את התרומה שתרם לה ראש העיר שלה בעבר וראש הממשלה בהווה

לרגל יום ירושלים החל היום ונוכח "פרשת אולמרט החדשה", הבא ונבחן את תרומתו של ראש הממשלה בהווה, וראש העיר ירושלים לשעבר להידרדרותה הכלכלית של זו שבליבה חומה.

כשהעוני וההזנחה משתוללים ברחובותיה של ירושלים, רבים מתושביה התייאשו ונטשו אותה ומרבית תושבי המדינה תופסים את בירתם כעיר קודרת, חרדה, צפופה ושסועה, שבליבה עדיין חומה כדאי שנזכור שמצבה הכלכלי העגום של העיר, ניתן לייחוס בחלקו, לתפקודו של ראש העיר, אהוד אולמרט.

לפי נתוני הביטוח הלאומי: כל משפחה שלישית בירושלים מצויה מתחת לקו העוני, וכ- 54% מילדיה מוגדרים כ"עניים".

מצב כלכלי רעוע זה אליו נקלעה ירושלים בשנים האחרונות - ניתן לייחס בחלקו, ליחסי הגומלין בשיטת "הצבע עבורי, ואסדר לך", שניהל ראש העיר דאז אולמרט, עם עסקני הציבור החרדי בעיר להם חב היה את בחירתו לראשות העיר.

קשרי ה"קח-תן" בין אולמרט לעמותות היהודיות הקיצוניות הם הם שאפשרו את ההקמה של "איי התיישבות" פרובוקטיביים של יהודים בלב השכונות המוסלמיות בעיר העתיקה. במקביל, הוזנחו הרבעים הלא יהודיים והופלו לרעה, כתושביהם הלא יהודים לא שותפו בניהול העיר ונגררו למצוקה הנובעת מחלוקה בלתי צודקת של משאביה. מהלך שגרם לכך שהשלום והפיוס בין שני חלקי העיר נראה כיום כחזון אחרית הימים.

מאז כהונתו של אולמרט, מאגר ההגירה בירושלים שלילי רק גבר, כשהדמוגרפיה פועלת נגדה, ותושביה רק ההולכים ומתמעטים. ירושלים הפכה לעיר שלא כיף לגור בה.

כמו אחותה הסוררת, תל אביב, התוססת יומם וליל מבילויים ללא הפסקה, גם בירושלים ישנם פקקי תנועה בלתי נגמרים ומחירי הדירות - בשמיים. אלא שירושלים הנשלטת ע"י קואליציה דתית-ימנית, שהקמתה נסללה בתקופת כהונתו של אולמרט, מתאפיינת בחוסר סובלנות ובמלחמות תרבות ודת, הגורמות לכך שכל "מצעד גאווה", המבקש לצעוד ברחובות העיר מסתיים בשפיכות דמים, כי הוא משדר רחנא ליצלן סקס ועוד שלא כדרך הטבע..

אולמרט גם לא השכיל ללוות את כהונתו בהענקת יתרונות כלכליים והטבות מס לתושבי ירושלים ולעסקים שבה (למשל ע"י הפחתת הארנונה) באופן, שיכול היה, אולי, לעצור את מאזן ההגירה השלילי ולהביא לבלימת הידרדרותה הכלכלית של בירת ישראל.

אין פלא עם כן, שיותר ויותר תושבים ועסקים נוטשים כיום את בירת ישראל ועוברים ל"מדינת תל אביב", שבה יש מכל טוב, וגם סקס.

הוא עו"ד ומנהל השקעות ב"פריזמה"