בו דידלי, מהאבות המייסדים של הרוקנ'רול, הלך לעולמו אמש

אתמול הלך לעולמו אחד האבות המייסדים של הרוקנ'רול, אליאס מקדניאל שנודע בשמו הבימתי בו דידלי. הוא נפטר בפלורידה בגיל 79 אחרי סדרת אירועי לב שפקדו אותו בשנה שעברה, שבעקבותיהם גם פסק מלהופיע.

דידלי נולד במדינת מיסיסיפי ועבר עם משפחתו המאמצת לשיקגו, שם היה אחר מגיבורי מהפכת הריתם'נ'בלוז של מוזיקאים שחורים שהיגרו לעיר הצפונית בשנות ה-40 וה-50 של המאה שעברה.

הוא היה נגר ובנה לעצמו גיטרה מפורסמת, גדולה מהרגיל ורבועה. היו לו כפות ידיים ענקיות, והוא התפרסם בעיקר כמי שהמציא מקצב ייחודי לו, שהסתייע בטכניקת נגינת קצב ייחודית ובסאונד גיטרה מחוספס וסקסי לזמנו.

בין להיטיו הגדולים היו "מונה" ו"בוב דידלי" who do you love ו-roadrunner . החל מסוף שנות ה-50 הוא היה בין אמני הריתם'נ'בלוז המצליחים ביותר, אבל עיקר הצלחתו הכלכלית באה לאחר ששלל להקות הרוק הבריטיות הצעירות חידשו את שיריו, ביניהן הרולינג סטונס והיארדבירדז, וגם הדורז האמריקנים.

השפעתו של דידלי הייתה ענקית גם על הדורות הבאים שכתבו שירים בהשראת המקצב שלו, התיפוף, הריפים בגיטרה וחיתוך השירה שכה זוהו עימו. בין שירי הפופ-רוק הגדולים שחבים לו את קיומם: "1969" ו"no fun" של הסטוג'ס, how soon is now של הסמית'ס, faith של ג'ורג' מייקל, desire של יו 2 ועשרות אחרים.