צ'רלטון ו-One מאחדים כוחות: ניגשו יחד למכרז להפקת ערוצי ספורט ל-HOT

יתחרו בערוץ הספורט בשלב הסופי של המכרז ; One מחזיקה ב-51% ממניות החברה המשותפת, וצ'רלטון ביתרת המניות

איחוד כוחות בעקבות מכרז הספורט של חברת הכבלים HOT: ל"גלובס" נודע כי חברת צ'רלטון שבבעלות אלי עזור ואדר זהבי ופורטל האינטרנט One שבשליטת "ידיעות אחרונות" הקימו חברה משותפת המתמודדת במכרז מול ערוץ הספורט שבבעלות אביב גלעדי. עוד נודע כי One היא בעלת השליטה בחברה והיא מחזיקה ב-51% ממניותיה. צ'רלטון מחזיקה ביתרת המניות.

במהלך הימים הקרובים, ב-17-18 לחודש יציגו המתמודדים במכרז את הפרזנטציה מול HOT ובשלב השני תפתח HOT את המעטפות עם ההצעות הכספיות שהוגשו במכרז.

כפי שפורסם ב"גלובס", תחילה הביעו 8 גופים שונים התעניינות במכרז הספורט של HOT הכולל את הפקת ערוץ הספורט בחבילת הבסיס ואת הפקת ערוץ הספורט בתשלום, אולם בסופו של דבר הוגשו 2 הצעות בלבד. האחת של ערוץ הספורט אשר מספק ל-HOT מזה שנים את שני הערוצים והשנייה של One, שמייצגת את החברה המשותפת עם צ'רלטון.

יש לציין שערוץ הספורט הצליח במשך השנים לבנות עצמו כמותג חזק המחזיק בין השאר גם בזכויות השידור של ליגת האלופות שנחשבות לנכס קריטי עבור חובבי הספורט. בנוסף, לערוץ הספורט יש הסכם עם חברת הלווין yes עד לשנת 2014 . מנגד, גם צ'רלטון מחזיקה בזכויות שידור מהותיות בתחום הספורט ובהן ליגת העל בכדורגל כמו גם הליגה האנגלית, דבר שיכול לקדם את הצעתה במכרז. בעלת השליטה ב-One היא קבוצת "ידיעות אחרונות" שבבעלות נוני מוזס אשר מחזיקה גם במניות HOT כך שלא מן הנמנע כי בסופו של דבר יחליטו לבצע עסקת בעלי עניין.

לפני מספר ימים פתחה HOT את שתי ההצעות שהוגשו. ההצעות הוגשו בשתי מעטפות נפרדות, הצעה כספית והצעה תוכנית הכוללת את יכולות הביצוע, אולפנים וזכויות שידור. ההצעה הכספית הוכנסה מיידית לכספת ותיפתח כאמור רק לאחר שלב הפרזנטציות שיתקיים השבוע, ולאחר שיוחלט מי מבין ההצעות התוכניתיות עולה לשלב השני במכרז לאחר שעמדה בקריטריונים שהוגדרו מראש.

כל הצעה שהוגשה חייבת לכלול התחייבות להפיק את הערוצים עבור HOT למשך תקופה של 3 שנים, עם אופציית להארכה. בנוסף, המציע אמור להציג בהצעתו את יכולתו להתקשר עם גורמים מקומיים ובינלאומיים לרכישת זכויות לשידור אירועי ספורט מרכזיים, וכן יידרש לעמוד בהוראות השונות, לרבות החלטות מועצת הכבלים והלוויין החלות על הפקת הערוצים.

בצ'רלטון סירבו להגיב על הידיעה.