האינטרקאטיב גובר על הפרינט

עבודות הדיגיטל מחבקות את הצרכן ומאפשרות לו ליטול חלק שווה בחוויה ואף להוביל אותה

היום, כמדי שנה בשבוע השני של יוני, מתחיל הריטואל השנתי והחשוב ביותר של תעשיית הפרסום העולמית, במתכונתו הקבועה. בלילה זה המנחה הבריטי המיתולוגי שכל איש קראיטיב חולם להתחכך בו, מכריז על הזוכים בכל שפה אפשרית.

ביום זה ההרצאות המגוונות שבשנים האחרונות התמקדו בעיקר בעתיד הפרסום, והן לא יכללו פרסומת באורך שלושים שניות. בין לבין, הבילוי הפופולארי ביותר הוא - כמה מפתיע - צפייה בחדרי ההקרנות השונים של סרטי שלושים השניות, שמידת הצפיפות בהם, כמו בשנים קודמות, מצביעה על נטיית לבה של התעשייה.

השנה הוגשו לפסטיבל יותר מ-28 אלף עבודות המתחרות בעשר קטגוריות שונות, מה שמאפשר ל"רעיון הגדול" לצאת מגבולות הנרטיב הקלאסי המוכר של עולמות הפרינט והברודקאסט. אותם רעיונות גדולים מגיעים היום באופנים שונים כאפליקציות, כמוצרים בעלי תועלות שיווקיות וחלקם אף מתהדרים בעיצוב כציר מרכזי לעבודה, כפי שניתן יהיה לראות בקטגורית העיצוב החדשה שהתווספה השנה לתחרות.

מילת המפתח בקאן 2008 היא Engagement וכשמה כן היא. כל עבודה המצליחה לחבר בין הצרכן למוצר כזוג הנכנס בברית האירוסין, זוכה כאן להרבה נקודות.

עם כל הכבוד לעבודות הפרינט הנפלאות שראיתי היום, רובן חוטאות לתנאי זה ומחווירות לצד עבודות דיגיטל המחבקות את הצרכן ומאפשרות לו ליטול חלק שווה בחוויה ובהרבה מקרים אף להוביל אותה.

קובי ברקי הוא סמנכ"ל הקריאייטיב במשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין FCB