מנכ"ל קדימה ל"פירמה": צריך לאסור בחוק חקירה של ראש ממשלה מכהן אלא אם ביצע מעשים חריגים כגון בגידה במולדת

עדי שטרנברג, בתשובה לשאלה האם חשד לקבלת מעטפות מזומנים אינו חריג בעיניו: "זה בעיני המתבונן" ; "אם יש האשמות - ראוי שיטופלו אחרי תום הקדנציה, לא במהלכה. היום אי-אפשר לנהל את המדינה. ראש ממשלה בישראל מתמודד עם דברים כמעט לא אנושיים"

"אפילו למשה קצב עדיין לא היה משפט ולא האשמה סופית סגורה, אבל על ידי הציבור והתקשורת הוא כבר נשפט וגורש בבושת פנים. צריכה להיות פה שיטת ממשל חצי נשיאותית. ראש הממשלה, כראש רשות מבצעת, מקבל פרק זמן של 4 שנים לנהל את המדינה שבו אי אפשר להדיח אותו אלא אם כן עשה מעשים חריגים".

כך אומר עדי שטרנברג, מנכ"ל מפלגת קדימה, בראיון למגזין "פירמה".

- אבל זה בדיוק מה שקורה פה. אולמרט נחשד בקבלת מעטפות מזומנים.

"זה בעיני המתבונן. מעשים חריגים זה בגידה במולדת. לכן צריך לחוקק חוק שראש ממשלה שיש נגדו האשמות, אז הן תטופלנה רק בתום הקדנציה שלו ולא לפני".

- אבל הוא לא כשיר למשול כשהאשמות כבדות כל כך מופנות כלפיו.

"אם יש נגדך האשמות, ראוי שיטופלו רק אחרי תום הקדנציה, לא במהלכה. היום אי אפשר לנהל את המדינה. ראש ממשלה בישראל נאלץ להתמודד עם דברים כמעט לא אנושיים".

- מה דעתך על תפקודו של אולמרט?

"אני חושב שהוא בעל כישורים פוליטיים נעלים. תראי את הקשיים שהוא עומד בפניהם. תראי מה קרה בקדנציה הראשונה של רבין, אריק שרון. לא משנה מי אתה ומה עשית במבחן המציאות הנוכחית, אם אין לך ניסיון וכישורים ברמה הגבוהה ביותר, אתה לא יכול לשרוד בפוליטיקה".

הראיון המלא עם שטרנברג - במגזין "פירמה"

שער פירמה לקבלת המגזין ועיתון "גלובס" במתנה