לידיעת ציבור הנכים: ביהמ"ש קבע כי "תו נכה לא מקנה זכות לחנות בכל מקום אסור"

לפי חוק הנכים, רשאי רכב הנושא תג נכה לחנות במקום אסור, אם בסמוך לשם אין מקום חניה מוסדר לנכים או חניה רגילה - או שהם לא היו פנויים בזמן החניה

בית המשפט לעניינים מקומיים בהרצליה זיכה נכה מעבירה של חניה על מדרכה בעיר, לאחר שהעירייה לא הצליחה לסתור את טענותיו שהתקיימו התנאים המאפשרים לו לחנות במקום אסור. עם זאת, השופט ד"ר שאול אבינור שיגר מסר לציבור הנכים: "עצם היותו של נהג מצויד בתו נכה אינו מקנה לו זכות חניה אוטומטית בכל מקום אסור לחניה".

חנן גרין חנה ברחוב הנדיב בהרצליה עם ארבעה גלגלים על המדרכה וקיבל דו"ח. הוא ביקש להישפט והמחלוקת בינו לבין העירייה היתה אם עמד בתנאי החוק.

לפי חוק הנכים, רשאי רכב הנושא תג נכה לחנות במקום אסור, אם בסמוך לשם אין מקום חניה מוסדר לנכים או חניה רגילה או שהם לא היו פנויים בזמן החניה; החניה נעשית באופן שאינה מסכנת עוברי דרך ואינה מונעת מעבר חופשי להולכי רגל, לעגלות ילדים או לעגלות נכים; החניה אינה גורמת להפרעה ממשית לתנועה.

השופט אבינור ציין שנטל ההוכחה להתקיימות התנאים מוטל על הנכה. הפקח שנתן את הדו"ח כבר לא עבד בעירייה ולכן לא היה מי מטעמה שיוכל לסתור את עדותו של גרין, לפיה בעת הרלוונטית מקומות החניה לנכים ומקומות החניה הרגילים היו תפוסים. הוא אף הציג תמונות, מהן עולה שנותר די מקום פנוי על המדרכה על-מנת שלא ליצור סיכון או הפרעה לעוברי הדרך.

מאחר שנוצר ספק בדבר אשמתו - גרין זוכה, אולם השופט אבינור שיגר כאמור מסר לנכים, כשציטט מפסק דינה של השופטת המחוזית יהודית שיצר והוסיף שראוי כי גרין ייקח את הדברים לתשומת-ליבו. (עמ"ק 633/07).