המגעים מתחממים: "הארץ" ו"מעריב" ביקשו ממשרד סומך-חייקין להכין הערכת שווי

זאת כחלק ממהלך של בחינת מיזוג תפעולי בין השניים ; בשלב ראשון מדובר במיזוג תפעולי בתחומי ההפצה, הלוחות ושירות הלקוחות - פעילויות שאין להן השפעה על תוכן העיתון ועל הכותבים

פירמת רואי החשבון KPMG סומך חייקין נשכרה על-ידי "הארץ" ו"מעריב" לשם ביצוע הערכת שווי לשני העיתונים, זאת כחלק ממהלך של בחינת מיזוג תפעולי בין השניים. כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי בשלב זה מדובר במיזוג תפעולי בתחומי ההפצה, הלוחות ושירות הלקוחות.

בסיס הרעיון שנבחן על-ידי שני העיתונים הוא מיזוג של פעילויות שאין להן השפעה על המערכת, קרי על תוכן העיתון ועל הכותבים. המשמעות היא ביצוע מהלכים שיש מהם דרך חזרה במקרה ולא יעמדו בציפיות הן של "הארץ" והן של "מעריב". לצורך המיזוג התפעולי צפויים הצדדים להקים חברת הפצה משותפת, כמו גם חברת שירות לקוחות וכן גוף אחד שירכז את הלוחות אשר יופצו בשני העיתונים במקביל.

מדובר בפעילויות חוץ מערכתיות שמצד אחד לא יוצרות בידול משמעותי בין שני העיתונים ומצד שני עלויותיהן הכספיות גבוהות. לא מן הנמנע כי בנוסף ללוחות יבוצע גם מיזוג במקומונים כך שתפעל רק חברת מקומונים שתחלק את עיתוניה הן בתוך "מעריב" והן בתוך "הארץ". על פי הערכות, במידה ותוכנית המקומונים תצא אל הפועל לא מן הנמנע כי העורך המשותף של "מעריב", דורון גלעזר, יהיה אחראי גם על פעילות זו מאחר ומדובר בגורם המוערך על ידי שני הצדדים. למרות שמדובר במהלך של מיזוג תפעולי בכמה חלקים של העיתון, הצדדים אינם מגדירים זאת כמיזוג, אלא כשיתופי-פעולה אשר עשויים להוביל יום אחד גם למיזוג.

מ"מעריב" ומה"ארץ" לא נמסרה תגובה לידיעה.

שנה לא קלה

כזכור, מזה מספר חודשים נערכים בין "מעריב" שבשליטת משפחת נמרודי לבין "הארץ" שבשליטת עמוס שוקן, מגעים במסגרתן נבחנים אפשרויות מיזוג, רכישה או שיתופי פעולה. כפי שפורסם כבר לפני מספר חודשים ב"גלובס", "הארץ" ניהל מגעים לרכישת "מעריב" ובמקביל התנהלו מגעים במטרה לאחד כוחות במספר תחומים ובהם הלוחות, המקומונים וההפצה. נושא נוסף שעלה בשיחות בין הצדדים הוא האפשרות לייצר שיתוף פעולה בנושא התכנים. המשאים ומתנים נובעים מההבנה המשותפת כי שוק העיתונות הכתובה עומד לעבור שנה לא קלה, בעיקר מבחינה כלכלית.

במקביל למגעים אלה קיים נמרודי פגישות נוספות במהלך החודשים האחרונים לשם מכירת "מעריב", הן עם המיליארדר שלדון אדלסון שעימו התנהל מו"מ שכלל עליות ומורדות במהלך השנתיים האחרונות ולאחרונה גם עם המיליארדר לן בלבטניק. יחד עם זאת, עצם הפנייה של שני העיתונים לסומך חייקין לשם הערכת שווי של כל אחד משני העיתונים מלמדת כי המגעים מול "הארץ" באשר לשיתופי-פעולה נראים היום רציניים מתמיד.