קבלו את הנפט הבא - סוכר

כל הסימנים מורים על גאות מתמשכת נוספת במחירו ; הסבר ועצות למסחר בזהב הלבן

מאור דוויק הוא מנהל תיקים בבית ההשקעות "מרקט פלייס" המתמחה במסחר בחוזים עתידיים ובנגזרים

חברו את השחיקה המתמשכת בדולר, החשש מפני פגעי מזג אוויר בברזיל ובהודו (הנחשבת לספקית השנייה בגודלה בעולם של סוכר), סגירת מטחנת הסוכר הגדולה ביותר באוסטרליה, העלייה בצריכת המזון והמשקאות הממותקים ואת המגמה הגוברת לייצור אתנול גם מסוכר, וקבלו את הזהב הבא, והוא לא שחור הוא לבן - סוכר.

הנפט המתוק הבא

בבורסת CBOT החל מסחר באתנול בחודש מרץ 2005. ארה"ב, ברזיל והאיחוד האירופי מתקדמים לקראת יצירת סטנדרטיים בינלאומיים למסחר בינלאומי באתנול. יצירת סטנדרטים אלו מתקדמת במהירות ולאחרונה הציגה ארה"ב את התעריף למחירי האתנול המיובא.

אם התעריף יהיה מקובל על כל השותפות, הדבר יאפשר לסוחרים בכל העולם לסחור באתנול כפי שסוחרים בבנזין ובסחורות נוספות. יעילות השוק ובהירותו, יגדילו עוד את הביקוש.

העולם מעביר הילוך לייצור מסיבי של אתנול - הדלק הביולגי המיוצר מתירס וסוכר. לארה"ב, ברזיל והאיחוד האירופי יש כ-600 מפעלים לעיבוד סוכר, 147 מהם בארה"ב בלבד (היצרן, הצרכן והיצואן הגדול ביותר). למפעלים אלו, אשר שימשו לטחינת תירס מלכתחילה, יש היכולת לייצר יותר מ-8.5 מיליון גלונים אתנול בשנה, השווים ל-129 מיליון ליטר, בקירוב.

הזהב הלבן מחליף את הזהב הצהבהב

השפע ההיסטורי של התירס ומחירו הלא יקר (עד לשנה האחרונה) בשילוב הלובי פוליטי, דחפו את תעשיית האתנול להילוך גבוה. יחד עם זאת מחירי השיא של התירס, בגלל האובדן העצום של יבול במרכז המערבי של ארה"ב בעקבות ההצפות והעלייה בביקוש, רק מעודדים את ייצור האתנול מסוכר ולא מתירס. גורמי ביקוש אלו מעמידים את הסוכר במצב כמעט ודאי לראלי מחירים, שכבר הסתמן בשבוע שעבר.

לאחרונה נשברו שיאים בסחורות בכל המגזרים (נפט, זהב, תירס) בגלל הביקושים העזים. הסוכר נסחר כעת סביב 14 סנטים לפאונד, אך מחיר זה נמצא הרחק ממחיר שיא של 66 סנטים שנקבע לסוכר בשנת 1974 וממחיר 44 סנטים שבו נסחר בשנת 1980.

הוא יעלה

השילוב של מידת הביקוש הנוכחית ותחזית הביקוש בעתיד, עם מחיר האנרגיה (הנפט) הגבוה ומזג האוויר הבעייתי, גורמים למחיר הסוכר לעלות. בנוסף לכך לכל ברור שהשוק צמא לאנרגיה חדש, כך כשהכול בעצם כבר מוכן לקראת המסחר באתנול - לחומרי הגלם המייצרים אותו, יש הפוטנציאל ליצור מהלכים גדולים ביותר.

מסחר בסוכר:

  1. סימול: SB סוכר #11
  2. הסוכר נסחר בבורסת NYBOT) New York Bord of Trade), ו- FUTERS US ICE תחת סימול ISB.
  3. גודל החוזה: 112,000 פאונד (50 טון), כלומר, כל תזוזה בסנט אחד, 1120 דולר.
  4. שינוי מינימלי במחיר: 0.01 סנט לפאונד (11.20 דולר) לחוזה.
  5. שינוי מקסימאלי במחיר: אין הגבלה
  6. שעות מסחר לפי שעון ישראל: 8:30 22:15
  7. יום מסחר אחרון: יום העסקים האחרון של בחודש שלפני חודש הפקיעה.
  8. ביטחונות: 1550 דולר.


מסחר באתנול

  1. סימול: ZK
  2. בורסה: CBOT
  3. חודשי מסחר: כל השנה
  4. גודל החוזה: 29 אלף גאלון.
  5. שינוי מינימאלי במחיר: 1/10 סנט לגאלון (29.00$ לחוזה)
  6. שינוי מקסימאלי במחיר: אין הגבלה
  7. שעות מסחר לפי שעון ישראל: 02:00 14:00 ו- 17:30- 20:15
  8. יום מסחר אחרון: יום העסקים השלישי של חודש הפקיעה.
  9. בטחונות: 3650 דולר.