משרד התחבורה ביטל את חובת השגת "אישור שירות" מיבואני הרכב כתנאי לייבוא אישי

בעקבות שינוי התקנות ניתן להסתפק באחריות בין לאומית או אישור מוסך ; יבואני הרכב: "משרד התחבורה נכנע ללחצים. הדבר יביא לפגיעה בבטיחות" ; היבואנים האישיים: "הוסר חסם גדול"

משרד התחבורה ביטל את החיוב בהשגת "אישור שירות" רשמי של יבואני הרכב כתנאי לייבוא אישי של רכב. אישור השירות הוא מסמך, שבו מודיע היבואן כי הוא מסוגל לתת אחריות, שירות וחלפים לדגם מסוים של יצרן הרכב אותו הוא מייצג בארץ, גם אם הוא עצמו לא מייבא את אותו רכב בייבוא סדיר.

עד לחודש שעבר הצגת האישור הייתה תנאי הכרחי לייבוא אישי. בעדכון, שהפיץ משרד התחבורה לאחרונה, שונתה התקנה וכיום מי שרוצה לייבא רכב בייבוא אישי יכול להסתפק בהצגת אחריות בין לאומית תקפה של יצרן הרכב או "אישור ממוסך שירות המתמחה בתיקון כלי רכב מהתוצר המבוקש לייבוא". יצוין כי מהנוסח עולה כי אף אין הכרח, שהמוסך יהיה מוסך מורשה של היבואן.

בענף הייבוא האישי בירכו על השינוי ואמרו כי הוא "מסיר חסם גדול, שמנע עד כה מצרכנים רבים לממש את זכותם לייבוא אישי". לטענת הגורמים יבואנים השתמשו עד כה באישור באופן קולקטיבי כדי למנוע ייבוא אישי, שיתחרה בהם. זאת "בניגוד להגיון התחרותי ובניגוד לעמדתה המפורשת של הרשות להגבלים עסקיים".

בענף ייבוא הרכב הגיבו בחריפות לידיעה ואמרו כי "מדובר בחוסר אחריות משווע של משרד התחבורה, שירום לכך שעל כבישי הארץ ינועו כלי רכב, שאין להם אספקת חלפים סדירה ולא קיים ידע טכני לטיפול בהם". יבואן בכיר מסר ל"גלובס", כי "הדבר יפגע בסופו של דבר גם במייבאי הרכב, שיגלו כי תעודת האחריות הבין לאומית לא מבטיחה להם שירות או מידע על קריאה בטיחותית לתיקון (RECALL), וגם יסכן את סביבתם בהעדר תחזוקה הולמת". בענף הרכב אומרים כי מדובר בכניעה של משרד התחבורה ללחצים חיצוניים. מאיגוד יבואני הרכב נמסר כי העדכון לא הגיע עד כה לאיגוד.