סודות מתוקים

האם מעבר לתפאורה המגלומנית יש כיסוי קולינרי למסעדת RDB בת"א? לפי הקינוחים - כן

השקתה של מסעדתו החדשה של השף רונן דוברת-בלוך לוותה בהרבה מאוד רעש וצלצולים. החל מהסיפור אודות המשקיע האוליגרך, דרך העיצוב הדרמטי (עד כדי מעיק לטעמנו) של האדריכל מיכאל אזולאי ועד לכלים המיוחדים שנבחרו בקפדנות על-ידי השף עצמו במפעל רוזנטל (יפים, אך לא ממש נוחים). לאחר כל זאת, כל מה שנותר לנו הוא לבדוק האם מעבר לתפאורה הנוצצת יש גם כיסוי קולינרי להשקעה האדירה. הזדרזנו להזמין מקומות מראש, מתוך ידיעה ברורה שהמסעדה תהיה מלאה, וקצת התעצבנו לגלות שבפועל המסעדה הייתה כמעט ריקה - עובדה מעט מתמיהה בהתחשב בעובדה שמדובר בשיאה של שעת צהריים ובלב הסיטי של תל-אביב.

התיישבנו, והנחנו לצוות המלצרים שעט עלינו בחדווה לפנק אותנו ברוחב לב. הם אכן עשו זאת במקצועיות. דוברת-בלוך מציע מספר מסלולי עסקית, ומאחר שחום מעיק שרר בחוץ, בחרנו באופציה קלילה יותר של מנה ראשונה וקינוח. לא הרבה אוכל, אך קיווינו שאיכותו תפצה על הכמות.

לפני הראשונה, קיבלנו לחם משני סוגים בהיר וכהה, שניהם מעולים מסוגם עם חמאה ואיולי. בהעדר קהל אופנתי לרכל עליו, פנינו לבחון את המקום בדקדקנות, מה שהניב תחרות קטנה בינינו על מספר הפעמים שבו מוטבע הלוגו RDB ברחבי המסעדה. מנה ראשונה של סביצ'ה אנטיאס עם אטריות שעועית וראשי אספרגוס הפרה את הדממה, ואנחנו התפנינו לעניין לשמו התכנסנו - הטעם. המנה הייתה טובה, ניכר השימוש בחומרי גלם איכותיים, אם כי הסביצ'ה היה פרוס באופן גס ולא אחיד. עובדה שלא פגעה בטעמו, אם כי היינו מצפים שמסעדה בסדר גודל שכזה תגיש מנה מושלמת וללא כל דופי.

הקינוח, לעומת זאת, פיצה על הבדידות המזהרת, על העיצוב המגלומני ועל הראשונה הלא מושלמת. על צלחת צפחה "א-לה סטפן" הוגש טוויל עדין ממולא גבינת מסקרפונה אוורירית, ולידו שלישיית גביעי שוקולד: שניים משוקולד לבן ממולאים בקרם לימון, השני בקרם ערמונים והשלישי משוקולד כהה בדרמבוי תפוזים. מנה מושלמת, שחובה עלינו לציין שנבחרה לאחר שהתלבטנו ממושכות בין רשימה ארוכה של קינוחים, שכולם נשמעו מפתים ומקוריים. על הקינוח התענגנו וגנחנו באופן כה רם ובוטה, עד שלראשונה שמחנו על העובדה שהיינו לבד במסעדה.

RDB, מונטיפיורי 27 תל-אביב. טלפון: 6297150-03 ארוחה עסקית: א'-ה', 12:00-16:00 מחירים: 95 שקל לשתי מנות ראשונות או למנה ראשונה ועיקרית, או למנה ראשונה וקינוח. כולל לחם רמת אנרגיה אחרי האוכל: לא מעוררת במיוחד שורה תחתונה: לא לוותר על הקינוחים