למרות העלייה במחירי הדלק, הכנסת הגדילה בשנה האחרונה את צי רכבי הליסינג, שעומד לרשותה, והוסיפה רכבי ליסינג לרוב בעלי התפקידים הבכירים בהנהלת הכנסת. כך נודע ל"גלובס". כיום עומד צי רכבי הליסינג של הכנסת על 150 כלי רכב, במקום 90 כלי רכב, שהוקצו לחברי הכנסת בלבד.
ההרחבה לא בוצעה באמצעות מכרז חדש אלא באמצעות "סיפוח" חוזה הליסינג הקיים של חברי הכנסת על כל התנאים הנלווים לכך. יצוין כי התנאים המוצעים לחברי הכנסת טובים משמעותית מאלה, שמוצעים ללקוחות בשוק הפרטי, וכוללים בין השאר הטבות כמו תקרת קילומטרים שנתית גבוהה מאוד ודלק ללא הגבלה, שמכוסה מתקציב המדינה.
בענף הליסינג מעריכים את הקילומטרז' השנתי הממוצע של רכבי הליסינג של חברי הכנסת ב-40 עד 50 אלף קילומטר בשנה, ואת עלויות הדלק ב-2,300-2,900 שקל לחודש לרכב.
הכנסת הייתה אחד הגופים הממשלתיים הראשונים, שאימצה ליסינג תפעולי והציעה לחברי הכנסת רכב צמוד מקבוצת שווי שימוש 4 בתנאים מיוחדים. כמעט כל חברי הכנסת כבר הצטיידו ברכבי ליסינג, למעט השרים שמקבלים רכב גדול יותר בנפרד כחלק מתנאי העסקתם.
עוד לפני הרחבת הצי, רשם תקציב הליסינג השנתי של הכנסת גידול משמעותי. ב-2007 עמד התקציב על 8.1 מיליון שקל, לאחר שהוגדל ב-600 אלף שקל כדי לכסות את עלויות הדלק.
גורמים באגף התקציבים באוצר הביעו תרעומת על כך שהכנסת מנצלת את המעבר לליסינג כדי להגדיל את צי הרכב שלה, בעלות גבוהה, זאת במיוחד בתקופה של עליה חדה במחירי הדלק.
דובר הכנסת מסר בתגובה כי "הגדלת מספר רכבי הליסינג של הכנסת בוצעה במסגרת מכרז פומבי משנת 2006, בו השתתפו שמונה מחברות הליסינג הגדולות. במכרז נקבע כי קיימת אפשרות להרחיב את כמות כלי הרכב שנקבעו בהתאם לתנאי המכרז".
הדובר הוסיף כי "מקבלי רכבי הליסינג הם עובדי כנסת בכירים וקציני משמר הכנסת, שזכאים לרכב צמוד בהתאם לתנאי השירות של משטרת ישראל". לדבריו, "רכבי הליסינג מחליפים את אחזקת הרכב, שהייתה מקובלת לפני כן, כך שבסופו של דבר, העלויות הנוספת מקוזזות". *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.