לא רק תוכנית טלוויזיה: רודב שלח בכירים בבזק לבדיקת פוליגרף עקב הדלפות על תנאי המיזוג בין בזק ל-yes

פרסומים שהופיעו ב"גלובס" בנושא המגעים בין בזק ורשות ההגבלים על תנאי המיזוג בינה לבין yes הובילו את שלמה רודב, יו"ר דירקטוריון בזק, לנקוט בצעד הקיצוני

פרסומים שהופיעו ב"גלובס" בנושא המגעים בין בזק ורשות ההגבלים העסקיים על תנאי המיזוג בינה לבין yes, הובילו את שלמה רודב, יו"ר דירקטוריון בזק , לנקוט צעד קיצוני ולשלוח את המעורבים במגעים לבדיקת פוליגרף.

רודב איבד את שלוות רוחו לאחר שאיים על כל המעורבים להימנע מהדלפות ולמרות זאת דלפו פרטים מהשיחות. הדבר הרתיח את יו"ר בזק וגרם לו לקבל החלטה קיצונית של בדיקות המעורבים באמצעות פוליגרף. ל"גלובס" נודע מרוב כעס דרש רודב שגם עורכי הדין שמטפלים בנושא יישלחו לחקירה אך חלקם סירבו לכך בכל תוקף. נציין שגם רודב נבדק בפוליגרף על מנת להוכיח שהוא לא דיבר עם התקשורת ונמצא דובר אמת. כל יתר המעורבים גם כן נמצאו דוברי אמת.

תחת כהונתו של רודב כיו"ר בזק מנוהלת מדיניות אנטי-תקשורתית מובהקת, שמטרתה להרחיק את בזק כמה שיותר מדפי העיתונים ולהותיר את בעלי המניות של החברה מרוחקים מכל מגע עם עיתונאים. גורמים בבזק אומרים כי ישנה פאניקה מצד רודב בנוגע לפרסומים שונים וכי הדבר לא ממש תורם לאווירה הטובה.

כפי שנחשף ב"גלובס", החלו מגעים בין רשות ההגבלים לבין בזק סביב התנאים שיאפשרו את המיזוג עם yes. המגעים החלו לאחר שבית הדין להגבלים אמר במפורש כי יש לאשר את המיזוג תחת תנאים ולמעשה, כדאי לרשות לבחור בנתיב התנאים ולא להתנגד התנגדות באופן גורף למיזוג.

רשות ההגבלים מביעה התנגדות לרצונה של בזק להגדיל את האחזקות בלוויין לאור כוונתה של החברה לפתח פלטפורמה מתחרה מבוססת אינטרנט (IPTV). ברשות חוששים כי אם בזק תחזיק בשתי הפלטפורמות, קיים סיכוי גבוה שבזק תחליט להוריד את הלוויין לטובת רשת ה-IPTV שלה ובכך תפגע בתחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית.

בבזק סירבו להגיב לידיעה.