להקת דודה

מסעדת "דודה" בהוד-השרון היא מסעדה ביתית משודרגת, שמגישה אוכל ערב לחך

דווקא הוד-השרון, פרבר שינה מנומנם בדרך-כלל, הפתיעה אותנו עם שלל אפשרויות קולינריות לארוחת צהריים עסקית - החל מביסטרו מוקפד ועד לסינית מהודרת. שעינו להמלצת מקומי ופנינו ל"דודה", ביסטרו עברי המתחבא בפאתי שכונת מגורים. פסענו אל המקום, שבשעת צהריים של חופש גדול אכלס רבים מתושבי השכונה שביקשו לחסוך מעצמם עמידה לוהטת מול הכיריים, וגם כמה אנשי עסקים שחפצו בארוחה ביתית טעימה.

חלל המסעדה מעוצב בבהירות ובפשטות נעימה, שייך לז'אנר חדש של מסעדות ביתיות משודרגות. משהו בין מסעדת פועלים לביסטרו המציג מנות מעט מתוחכמות יותר. לפני הראשונה קיבלנו צלחת חמוצים ביתיים לא רעים, פנכת טחינה ביתית נחמדה ולחם לטבול בטחינה. בחרנו מתפריט קבוע ולא גדול של מנות, חלקן מהמטבח האשכנזי וחלקן נגזרות כאלה ואחרות של מטבחי צפון-אפריקה - ביסטרו עברי, כבר אמרנו. לראשונה בחרנו במנה קטנה של קרפלך מטוגנים, ממולאים בבשר קצוץ ובצל מטוגן. הגיעה מנה נדיבה של מספר לא מבוטל של כיסונים, מתפקעים ממילוי טעים ומתובלים היטב.

לעיקרית - לאחר התלבטות בין אגף הממולאים לקציצות בקר ביתיות, בחרנו בשניצל, מנת הדגל של כל אם עברייה, שלא לומר דודה גאה. על אף תמימותה של המנה, קל מאוד להרוס שניצל. הוא אמנם דורש שיתקיימו מספר תנאים של טריות הכנה במקום וציפוי פריך, אבל מעט מקומות מצליחים לעמוד בהם. השניצל של "דודה" ניצב ציוני וגאה. הוא התפרס כיריעה רחבה על פני הצלחת כולה, יצא לוהט מהמחבת והתברך באותו ציפוי קראנצ'י זהוב וטעים. התוספת שלו, סירות תפוחי אדמה עבות בציפוי פפריקה היו בסדר גמור, אם כי אנחנו היינו מעדיפים פירה פשוט לצד השניצל שלנו. לצד המנה הגיעה גם צלחת סלט ירקות קצוץ טרי. נחמד. לעסנו בדממה וסגרנו לשוב ביום שלישי, אז מגישה הדודה קוסקוס ומפרום.

כתובת: "דודה", הבנים 27, הוד-השרון טלפון: 7452748-09 ארוחה עסקית: א'-ה', 12:00-16:00 מחירים: 36-58 שקל למנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית. כולל לחם, טחינה וחמוצים רמת אנרגיה אחרי האוכל: מחייבת שנ"צ (שנת צהריים) שורה תחתונה: ארוחה ביתית באווירה נעימה