זכייניות ערוץ 2 דורשות מהרשות השנייה לגבות את חובות ערוץ 10

קשת ורשת דורשות כי בהתאם להמלצות דו"ח תורג'מן, ערוץ 10 ישיב 21 מיליון שקל עבור תשלום דמי הזיכיון

זכייניות ערוץ 2 פנו באופן רשמי לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בדרישה לגבות מערוץ 10 את מלוא חובותיו בנושא דמי הזיכיון, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי קשת פנתה לרשות השנייה לפיה לאור החלטות ועדת תורג'מן ואימוץ מסקנות הדו"ח על-ידי המועצה כמו גם פרסומים שהיו בנושא הם מבקשים שהרשות תממש את ההחלטות המועצה ותגבה את כספי דמי הזיכיון מערוץ 10 באופן מיידי.

על-פי המלצות דו"ח תורג'מן, על ערוץ 10 להשיב דמי תמלוגים המיועדים לתקציב הרשות השנייה בסך של 21 מיליון שקל בתוספת ריבית והצמדה בגין השנים 2004-2006. בשנים אלה מומן תקציב הרשות בעיקר על-ידי קשת ורשת, והשתיים דורשות כי ערוץ 10 ישיב את הכספים בכדי שהרשות תקזז כספים אלה מזכייני ערוץ 2.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, מסר בתגובה: "עם גביית החובות מערוץ 10 לגבי השנים 2004-2006, בהתאם להחלטת המועצה, ולאחר תיקון תקנות הכספים על-ידי משרד התקשורת ומשרד האוצר יוחזרו לכל גופי השידור חלקם היחסי בתשלומי דמי הזיכיון. עד אז חלה חובת תשלום בהתאם לתקנות ולדרישות הרשות. בימים אלו החלטות המועצה מוצאות לפועל וערוץ 10 נדרש לשלם את חובותיו כמתחייב".

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", יו"ר מועצת הרשות פנתה לשר התקשורת, אריאל אטיאס, בבקשה להסמיך את מועצת הרשות להאריך את זיכיונו של ערוץ 10 בשנתיים נוספות. הארכת הזיכיון תעשה בתמורה להשבת חובות העבר של הערוץ, כפי שנקבעו בדוח תורג'מן, בהיקף של 103 מיליון שקל, זאת גם אם השלמת מחוייבויות הערוץ תתבצע עד תום תקופת הזיכיון המוארך, קרי 2012.

במקביל, בישיבת המועצה שהתקיימה ביום חמישי, הוחלט כי ועדת הכספים של המועצה תדון במנגנון התשלומים של דמי הזיכיון - גבייה, תיקון התקנות והחזר לזכיינים. ההסדר הכספי המגובש על-ידי הנהלת הרשות יובא לאישור ועדת הכספים בישיבתה הבאה.