"מעריב" לא יורד מהמדף: נמרודי במגעים מתקדמים עם המיליארדר לן לבטניק

הצדדים דנים באפשרות שלבטניק ירכוש את הבעלות המלאה על "מעריב" - או שירכוש רק חלק מהמניות ונמרודי ימשיך להחזיק בחלק מהבעלות על העיתון ; עפ"י הערכות, המו"מ מתבצע לפי שווי חברה של 90-100 מיליון דולר

למרות הניסיונות לשמור על דיסקרטיות, המגעים לרכישת "מעריב " על-ידי המיליארדר לן בלבטניק מידי עופר נמרודי מוגדרים כמתקדמים ביותר, כך נודע ל"גלובס". על-פי הערכות, מתנהלים מגעים בשני מישורים: האופציה הראשונה היא רכישה מלאה של "מעריב" על-ידי בלבטניק ואילו האפשרות השנייה היא רכישה של חלק מהמניות כאשר נמרודי ימשיך להחזיק גם הוא בחלק ממניות העיתון, אם כי בחלק קטן יותר.

על-פי הערכות, המשאים ומתנים נעשים לפי שווי של כ-90-100 מיליון דולר, כאשר העסקה מותנת בפתרון הסכסוך בין נמרודי לבין שותפו הנוכחי ב"מעריב", ולדימיר גוסינסקי. פיתרון אפשרי לסכסוך עשוי לבוא מצידו של עו"ד צבי חפץ, המתווך של סבב המגעים הנוכחי, אשר מקורב לגוסינסקי ועשוי לשכנע אותו לתמוך בביצוע העסקה.

גורמים ב"מעריב" אישרו בימים האחרונים כי המשא-ומתן עם בלבטניק רציני והוא נעשה בשני מסלולים, אולם הבהירו כי עדיין מדובר במשא-ומתן בלבד והצדדים לא הגיעו לסיכום. גורמים המקורבים לבלבטניק סרבו להגיב לידיעה.

כזכור, בין נמרודי לבין גוסינסקי המחזיק בכ-27% ממניות "מעריב" מתקיים הליך בוררות מזה למעלה משנה. במסגרת הליך הבוררות נדונות מספר תביעות של גוסינסקי נגד נמרודי והכשרת היישוב . התביעות הוגשו בנושא עסקת רכישת הד ארצי על-ידי מעריב, ונגד הכשרת היישוב תקשורת, זאת בטענה להפרת הסכם בעלי מניות.

למרות הסכסוך, יש להניח כי עתה, לאור מעורבותו של עו"ד חפץ מי ששימש בעבר כסגן יו"ר מועצת המנהלים של "מעריב" ולאחר מכן כשגריר ישראל בלונדון, גוסינסקי צפוי לאשר את העסקה. בעבר ייצג חפץ את גוסינסקי במועצת המנהלים של "מעריב" ומאז נשמרים יחסים טובים בין השניים כמו גם בין חפץ לנמרודי.

חפץ נחשב גם למקורבו של בלבטניק שלאחרונה רכש 20% ממניות חברת RGE שבבעלות אביב גלעדי ואודי רקנאטי. בלבטניק, בעל השליטה בחברת אקסס אינדסטריז, חברה תעשייתית אמריקנית אשר נמנה גם עם בעלי המניות של חברת הנפט בריטיש פטרוליום הוא איש עסקים יהודי שהונו העצמי מוערך בכ-8 מיליארד דולר. בלבטניק נכנס באחרונה גם כשותף בפרוייקט נדל"ן ענק של נאנט נדל"ן בבודפשט בירת הונגריה.

כבר עם תחילת המגעים בין בלבטניק לבין נמרודי הוערך כי הצעתו הכספית תהיה לכל הפחות בגבוה הצעתו של המילירארד שלדון אדלסון לרכוש את "מעריב", שהציע בזמנו עבור העיתון כ-90 מיליון דולר.