הכינוי "מחשמלת" מתאים למכונית הספורט הבריטית החדשה "לייטנינג GT" ביותר ממובן אחד.
מאחורי העיצוב האקזוטי מסתתרת מכונית חשמלית מלאה (לא היברידית) שעושה שימוש באחת ממערכות ההנעה המתוחכמות ביותר שקיימות כיום.
המנועים והתמסורת נמצאים בגלגלים עצמם ומניעים את כל הגלגלים בתיאום ללא צורך במערכת תמסורת מורכבת. מקור הכוח הוא מארז של סוללות ליתיום, שפותחו באמצעות נאנו-טכנולוגיה על ידי חברת "AltairNano".
לטענת היצרנית ניתן לטעון את הסוללות לטעון טעינה כמעט מלאה בתוך 10 דקות בלבד והן יכולות לשרוד עשר שנות שימוש. החברה טרם שיחררה נתוני ביצועים אולם לפי אומדן ראשוני המכונית החשמלית הזו אמורה להאיץ מאפס למאה מהר יותר מפורשה קאררה ובנסיעה רגועה להשיג טווח נסיעה של קרוב ל-200 קילומטר, עם אפס פליטה.

עם זאת, מחירה של המכונית ידרוש כמה שנות שימוש לפני שהחיסכון בדלק יצדיק את עצמו. הלייטנינג, שתיוצר בבריטניה, תעלה כ-120 אלף ליש"ט ומי שירצה להצטרף לרשימת ההזמנות יצטרך להפקיד 15 אלף פאונד מקדמה. האספקה מתוכננת לשנה הבאה.


לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.