אביגדור ליברמן לבג"ץ: לחייב את מזוז לקבל החלטה אם להעמיד אותי לדין

לדבריו, 10 שנים חלפו מאז נפתחה נגדו החקירה המשטרתית, ובשל "עננה" זו הרובצת על ראשו - נמנעים ממנו תפקידים שונים ; "מנסים לדחות את ההכרעה בתיק עד לבחירות"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, עתר הבוקר (א') לבג"ץ בבקשה לחייב את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לקבל החלטה אם להעמידו לדין או לסגור את התיק נגדו. לדבריו, 10 שנים חלפו מאז נפתחה נגדו החקירה המשטרתית, ובשל "עננה" זו הרובצת על ראשו, נמנעים ממנו תפקידים שונים. ליברמן אמר היום: "יש לי הרגשה שמנסים לדחות את ההכרעה בתיק עד לבחירות הבאות".

"לא היה כדבר הזה בתולדות מדינת ישראל", טוען ליברמן באמצעות עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט וירון קוסטליץ. בשנת 98' נפתחה החקירה הפלילית נגדו, אולם בחלוף זמן שיא של 10 שנים טרם קיבל היועץ מני מזוז החלטה בעניינו.

"הפגיעה בליברמן כתוצאה מעינוי הדין האמור היא אדירה", נאמר בעתירה. "ליברמן תלוי בין שמיים וארץ כבר כ-10 שנים, ולא מתקבלת החלטה בעניינו. קשה להפריז בנזק שנגרם לאדם המוכנס למצב כזה, שאינו ניתן לסתירה או להפרכה כל אותה התקופה".

בייחוד כך, נאמר עוד, "שעה שליברמן - כמי שמעמיד עצמו לבחירתו של הציבור - נפגע מעניין זה כל פעם מחדש, שוב ושוב, בכל מערכת בחירות, ובכל פעם שנמנע הימנו לקבל תפקידים שונים בשל ה'עננה' הרובצת עליו בשל חקירת המשטרה, התלויה ועומדת לאורך מספר כה רב של שנים".

לפני כשבועיים השיב לליברמן עוזרו הראשי של מזוז, עו"ד רז נזרי, כי "בהמשך לישיבות עדכון תקופתיות שמקיים בנושא היועץ, בכוונתו לקיים בקרוב ישיבה נוספת עם גורמי הפרקליטות והמשטרה, וככל שיתקבלו החלטות באשר לסטטוס החקירות - נעדכנם".

ליברמן הזכיר היום שכבר במסיבת העיתונאים שכינס לפני כחודשיים הודיע שאין בכוונתו להרפות. "בכל 27 בכל חודש אזכיר למזוז כי הגיע הזמן להכריע בתיק. היום, ה-27 ביולי, הגשתי בג"ץ. מעבר לזה אין לי מה לעשות", אמר. בנובמבר הקרוב ידון בג"ץ בעתירת ליברמן להורות לפרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית נגד חוקרי המשטרה שהדליפו חומרי חקירה מוכמנים בעניינו.

תמונה מדאיגה

החקירה נגד ליברמן נפתחה במקור בחשד לעבירות מימון בחירות והחלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה הידוע בפרשת העמותות. התברר כי מפלגתו של ליברמן, "ישראל ביתנו", קיבלה קו אשראי קבוע בבנק ישראלי בסך מיליון דולר. כביטחון לו שימשה ערבות בנקאית של בנק שמושבו בווינה, שקיבל ערבות מתושב חוץ (כנראה מרטין שלאף).

ב-2005 הועבר התיק מהמשטרה לפרקליטות, אולם אז הגיע לרשויות האכיפה מידע חדש שחייב את פתיחת החקירה מחדש והעברת המיקוד לעבירות חמורות הרבה יותר: קבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד בשנים 2001-2004, בהן שימש שר התשתיות ושר התחבורה.

ליברמן חשוד שקיבל מיליוני דולרים כשוחד מאנשי עסקים, ובהם מרטין שלאף ומיכאל צ'רנוי, דרך חשבונות בנק פיקטיביים בחו"ל. על-פי החשד, הכספים שימשו למימון קמפיינים פוליטיים, והתמורה היתה קידום ענייניהם של המשחדים בישראל. בשל חקירה זו מנע מזוז מליברמן להתמנות לשר לביטחון פנים בממשלת אולמרט.

גם בתו של ליברמן, מיכל, ופרקליטו עו"ד יואב מני, חשודים שסייעו לו. באחרונה קבע בית המשפט המחוזי, בעת שאישר למשטרה לעיין במאות מסמכים ותכתובות דוא"ל שנתפסו במשרדו של עו"ד מני, כי "התמונה המצטיירת, שעוגנה בתשתית ראייתית ולא בהכרח במידעים, היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורית של ליברמן, בתו, וגם של עו"ד מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון פלילי". (בג"ץ 6641/08).