צ'יינה טאון

למרות מגבלות הכשרות, האוכל בצ'יינה לי בתל-אביב סחט מאיתנו קריאות התפעלות

האולימפיאדה הממשמשת ובאה בבייג'ין, בשילוב געגועים נוסטלגיים לאוכל סיני, גרמו לנו לבחור במסעדת צ'יינה לי הוותיקה לארוחת צהריים עסקית. העובדה שהמסעדה כשרה ואנחנו היינו נטולי מגבלות כשרות, רק גרמה לנו להסתקרן יותר לגבי ביצועיה, ללא פירות ים וללא מנות בשר חזיר בתפריט.

צ'יינה לי היא אחת מהמסעדות הסיניות החלוצות בארץ, ששורדת בהצלחה את מהמורות הזמן וההגבלות הדרקוניות על העסקת עובדים זרים. לאחרונה עברה המסעדה לבית תל-אביבי משומר ויפהפה ברחוב מונטיפיורי, עוצבה באלגנטיות סינית ראויה (עיטורי זהב, ריהוט כהה) ואף שכרה את שירותיו הטובים של השף גיא פרץ לערוך לתפריט הסיני הקלאסי שדרוג הן בטעמים והן באופן ההגשה של אותן המנות הנושנות והאהובות. בצהריים לחים במיוחד של מחצית יולי, הייתה המסעדה מלאה עד אפס מקום בתיירים עולצים, במשפחות מבלות את חופשת הקיץ ובאנשי עסקים שיצאו לאכול. בעודנו מעלעלים בתפריט המזמין, עם מנות שנראו מפתות, קיבלנו צלחת של טוגנים סינים כמשעשעי חיך מלווים ברוטב החמוץ-מתוק הנצחי. רק שכאן, לא הוגשה הוורסיה האדומה בוהקת רוויית צבע מאכל ומונוסודיום גלוטמט, אלא רוטב טעים בעל רכיבים שנראו מעט שפויים יותר. אחרי הכל, גם מהפכת הבריאות הגיעה למטבח הסיני.

אף על פי שבתפריט צדו את עינינו מנות מפתות, כמו קבב תאילנדי ושיפודי אנטרקוט, החלטנו ללכת עד הסוף עם ההומאז' למטבח הסיני והלכנו על מנות בטעם של פעם: אגרולים מטוגנים למנה ראשונה ועוף בלימון לעיקרית. כמיטב המסורת הסינית, הגיעו במהרה וללא שהות מספר אגרולים שמנמנים עם ציפוי פריך ולוהט ומילוי ירקות מהביל. מנה מצוינת, שבאחת סיפקה את בלוטות הנוסטלגיה.

המנה העיקרית הפתיעה אותנו. ציפינו לצלחת אובאלית עם נתחי עוף ברוטב הלימוני החלקלק, ותחת זאת קיבלנו מנה עטופה בנייר פרגמנט כסוכרייה, שהדיפה ריחות מהבילים וטובים. כשנפתחה "הסוכרייה", קיבלנו עוף מהביל ושחום, פריך מתוק, חתוך בחיתוך גס שהדגיש את טעמיו הטובים. מנה נפלאה שסחטה מאיתנו קריאות התפעלות. את המנה ליווה אורז לבן בירקות, ויחד עם כדור מטוגן ולוהט של גלידה וניל בציפוי מטוגן, הרגשנו מוכנים לריצת המאה מטר. *

צ'יינה לי, מונטיפיורי 7 (מול כל בו שלום) תל-אביב טלפון: 5103140-03

כשר ארוחה עסקית: א'-ה' 12:00-17:00. מחירים: 69 שקל למנה ראשונה ועיקרית בתוספת אורז מאודה או אורז ירקות. מנות מהגריל בתוספת 10 שקלים. קינוחים בהנחה של 50% רמת אנרגיה אחרי האוכל: סבירה אם לא אוכלים הרבה אורז.

שורה תחתונה: סינית קלאסית, משודרגת ובעיקר טעימה