ח"כ יחימוביץ': "האוצר יכפיל את שכר הלימוד במשפטים, חשבונאות ומינהל עסקים ב-2009 - וייצור מסלולים לעשירים בלבד; האבטחה בבתיה"ס תבוטל"

זאת כפי שפורסם ב"גלובס" בתחילת החודש ; לטענת יחימוביץ', בידיה טיוטת פרק של חוק ההסדרים ל-2009, שבמרכזו הוצאת 3 מסלולי הלימוד הללו לשוק החופשי ; יחימוביץ': "רק סטודנטים ממשפחות מבוססות יוכלו להיות עו"ד, רו"ח או ללמוד מינהל עסקים. מסלולים אלה ייחסמו בפני סטודנטים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ובינוני"

בכוונת האוצר להכפיל את שכר הלימוד באוניברסיטאות בחלק מן המסלולים ולבטל את תקצוב השמירה במוסדות חינוך - כך טוענת ח"כ שלי יחימוביץ' שלדבריה מחזיקה בטיוטת פרק של חוק ההסדרים לשנת 2009. כוונת האוצר להעלות את שכר הלימוד פורסמה ב"גלובס" בתחילת יולי.

לדברי יחימוביץ', מדובר בטיוטת פרק מחוק ההסדרים שהוכנה באוצר וטרם הועברה למשרד החינוך, שעל פיה מתכוון האוצר לבטל את הסבסוד על לימודי תואר ראשון במסלולי משפטים, חשבונאות ומנהל עסקים, ולהוציא מסלולים אלה לשוק החופשי.

"על פי ההחלטה רק סטודנטים ממשפחות מבוססות יוכלו להיות עורכי דין ורואי חשבון או ללמוד מנהל עסקים, מקצוע שהוא מסלול הכשרה לתפקידי ניהול", הסבירה יחימוביץ'. "מסלולים אלה ייחסמו כליל לפני סטודנטים ממעמד סוציו אקונומי נמוך ובינוני. בפועל זו הפרטה של ההשכלה הגבוהה בישראל, מהלך מסוכן ואנטי-שוויוני שאסור שיעבור", הוסיפה.

לטענת יחימוביץ', בסעיף נוסף בחוק ההסדרים מבקש האוצר לבטל את תקצוב השמירה והאבטחה בבתי הספר. מהטיוטה עולה כי הקיצוץ בסעיף זה יעשה בתקציבו של המשרד לביטחון הפנים, המופקד על אבטחת מוסדות החינוך. כיום עומד התקצוב למשרד זה לצורכי אבטחה על כ-140 מליון שקל ואילו האוצר מבקש לקצץ אותם ולבטל את האבטחה.

כמו כן יקוצצו 15 מליון שקלים נוספים לצורכי אבטחה המועברים למשרד החינוך לצורך מימון שמירה במוסדות שיש בהם יום לימודים ארוך. "גם כאן האוצר עקבי במדיניות העמקת הפערים: הורים בבתי ספר באזורים מבוססים, ורשויות חזקות, ייקחו על עצמם את מימון השמירה, ומי שייפגעו וחייהם יהיו הפקר, יהיו רק תלמידים באזורים חלשים ממילא וברשויות העניות בפריפריה", אמרה חברת הכנסת.