הרשות השנייה רוצה גם את הטלוויזיה החינוכית: דורשת לפקח על התחנה

ברשות מבהירים כי הדרישה תיכנס לתוקף במקרה שיוחלט להכניס את הטלוויזיה החינוכית לחבילה הדיגיטלית

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לא מסתפקת רק בערוצים 2 ו-10: ל"גלובס" נודע כי במקרה שהטלוויזיה החינוכית תיכנס למערך ההפצה הדיגיטלי הרשות תבקש להעביר לידיה את הפיקוח על התחנה.

במכתב ששלח היועץ המשפטי של הרשות, דורון אבני, לעו"ד אתי בנדלר, היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה והמשנה ליועצת המשפטית לכנסת, ושהגיע לידי "גלובס" הוא מבהיר כי "ככל שיוחלט לתקן את החוק באופן שיעלה את ערוץ 23 למערך השידורים של הרשות השנייה, אזי קיים הכרח לקבוע במסגרת אותו תיקון חוק כי הרשות השנייה היא זו שתסדיר את פעילות הערוץ ותפקח עליו".

במכתב מבהירה הרשות כי יש להימנע משינויים במערך ההפצה הדיגיטלי הכולל כיום את ערוצים 2, 10, 1, 33 ו-99 שכן לטענתה השינויים עלולים לפגוע בהקמת המערך. למרות זאת, במידה ותועבר הצעת החוק לכלול גם את החינוכית בחבילה, יש לדבריה לבצע שינוי גם לגוף החקיקה. ברשות מסבירים כי הרציונל שביסוד תיקון זה הוא האינטרס הציבורי שקובע כי כשערוץ משודר בפלטפורמת שידורים פתוחה עליו להיות כפוף לפיקוח ציבורי.

"הדברים מקבלים משנה תוקף לאור העובדה שהחינוכית אינה משדרת מכל חוק מסמיך ייחודי לפעילותה. לפיכך יש להכפיפה לגוף מסדיר שלו ניסיון בקביעת מסגרת שידור לערוצים מסוג זה", כתב אבני לבנדלר.

לסיכום כתב אבני: "אנו מבקשים כי בדברי ההסבר שילוו את הצעת החוק, (ככל שתאושר על-ידי הוועדה) לקראת הבאתה לקריאה ראשונה, יובהר כי הכוונה היא להכפיף את שידורי ערוץ 23 לפיקוחה והסדרתה של הרשות השנייה. מסגרת חובות הערוץ והיקף ההסדרה והפיקוח יגבשו על-ידי הועדה לקראת הבאת החוק לקריאה שנייה ושלישית".

מהחינוכית נמסר בתגובה: "אנחנו מבינים את הצורך להכפיף את ערוץ 23 לסמכות רגולטורית זו או אחרת. אנו מקווים שסוגיה זו תיפתר עם הכללתו של ערוץ 23 של החינוכית בחבילת החינם".