מקום לשישי בערב

מסעדת גאיה הממוקמת מול תחנת הרכבת הישנה בבנימינה: אוכל כפרי טוב, בטעמי ביסטרו ברוח המקום

יש משהו רומנטי בבנימינה - בתים אדומי גג, ריחות הפרדסים שעוד נותרו מהולים בזיכרונות ילדות משירי אהוד מנור. כל אלה, יחד עם רצון למצוא מסעדה לשישי בערב באזור שחון מסעדות, הביאו אותנו למושבה הישנה עת שקיעה. מול תחנת הרכבת הישנה שוכנת מסעדת גאיה, שצפנה בחובה הבטחות כמוסות לאוכל כפרי טוב, בטעמי ביסטרו ההולמים את רוח המקום. לא התאכזבנו. המסעדה משרה אווירה נעימה ולא מאיימת, הצבעים חמימים ומחבקים ובחוץ בריזה צוננת וספות רכות, שם הבטחנו לעצמנו לאכול את הקינוח.

השף והבעלים של המסעדה - גיא בן אשר, קבע את ביתו ואת מטבחו בבנימינה וגיבש תפריט בעל אופי ים-תיכוני צרפתי. בקיץ, מוגש תפריט קליל יותר, ההולם את האוויר המהביל שבחוץ, ובו מגוון גדול של מנות ראשונות עם אפשרות להוסיף טאפאסים בגודל בינוני או מנות עיקריות דשנות יותר. אנחנו, כמו פו הדוב שהתלבט בין דבש לריבה, בחרנו גם וגם וגם.

לראשונות קיבלנו מבחר סלטים קטנים עם לחם הבית. רוב הסלטים היו מצוינים, רעננים והצטיינו ביצירתיות לא מעיקה - סלט חומוס עם מנגולד ולימון כבוש היה חמצמץ וטעים, כמו גם סלט החיטה עם צימוקים, סלט עגבניות עם צנוניות וכוסברה, פטה כבד כפרי עם רוטב פירות יער וקלחוני תירס מתובלים -כולם סיפקו את יצר הרעב הראשוני. בהמשך הגיעו הטאפאסים: כיסוני סלק במילוי גבינת סנט מור שילבו יפה טעמים מתקתקים של סלק ארגמני וטמנו בחובם גבינת עזים סמיכה וטובה, קלמרי שלמים צרובים על הגריל על מצע תרד וג'ינג'ר, ושרימפס שלוקים ברוטב מתקתק-חרפרף אף הם היו מפתיעים הן בגודלם והן באיכותם.

למרות שכבר היינו די שבעים, המתנו לעיקריות, חלקן מתפריט מנות היום המתחלפות, הרשומות על הלוח בגיר. המלצרית הייתה הגונה והמליצה בעדינות לא לקחת מנה שאותה חמדנו. הערכנו את הכנות וזרמנו עם המלצתה למוסר ים ברוטב יוזו ולימונים כבושים, נתחוני פילה חזיר בשיכר שזיפים, לזניית תרד וריקוטה לצמחוני שבינינו ודג דניס מפולט ברוטב יוגורט עדין עם ירקות קלויים בגריל. כל המנות הפתיעו בגודלן, בשילובי טעמים טעימים ולא מתחכמים מדי ובחומרי גלם באיכות טובה. נאמנים להבטחתנו מתחילת הארוחה, ערקנו למרפסת שבחוץ, התפרקדנו על הכורסאות והתמסרנו לעוגת שוקולד סמיכה וטובה ולמבחר כדורי גלידות סורבה ביתיות.

מסעדת גאיה, ביסטרו שף - בנימינה, האומן פינת התחנה (אזור התעשייה מול תחנת הרכבת), טלפון: 6388011-04, 6181818-04