לאחר שנתיים: הרשות השנייה אישרה את עסקת מכירת המניות בערוץ 10

במסגרת העסקה ירכוש רופרט מרדוק 9% ממניותיו של ארנון מילצ'ן ; חוסר הוודאות לגבי הערוץ עשוי להקשות על השלמת המהלך

שנתיים אחרי הדיווח על עסקת רכישת 9% ממניות ערוץ 10 על-ידי רופרט מרדוק, הובאה לאחרונה העסקה לאישור הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע כי ועדת הכספים של המועצה אישרה ביום ראשון האחרון את העסקה במסגרתה 9% ממניותיו של ארנון מילצ'ן בערוץ 10 יועברו לידי משפחת מרדוק.

מועצת הרשות השנייה אישרה כאמור את המלצת ועדת הכספים והמינהל בדבר אישור העברת 9% ממניות "ישראל 10" מחברתMocarchy Enterprises Holding B.V. בשליטתו של מילצ'ן לחברת News Netherlands B.V. בשליטת בני משפחת רופרט מרדוק.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה, כי אישור המועצה ניתן רק לאחר שערוץ 10 סיים להעביר את מלוא המסמכים הנדרשים טרם אישורה של ועדת הכספים.

כזכור, בספטמבר 2006 הודיע תאגיד התקשורת הבינלאומי ניוז קורפ, שבשליטת מרדוק על כוונתו לרכוש 9% ממניות ערוץ 10 שנמצא כיום בבעלות מילצ'ן (כ-25%), לאודר (כ-25%) ויוסי מימן (כ-51%). מימן הביע לא פעם כוונות לדלל את חלקו בערוץ, אולם עד כה מרבית המתעניינים בכניסה לשותפות בערוץ היו משקיעים זרים עליהם חלה מגבלה של אחזקות.

בעקבות כוונה זו של מרדוק להיכנס לערוץ 10, הערוץ השקיע במהלך השנתיים האחרונות מאמצים רבים במטרה לשנות את חוק הבעלויות הזרות שכן כיום, המגבלה החלה על משקיעים זרים בערוץ 10, כמו גם בערוץ 2, עומדת על כ-49%, כך שהמשמעות היא שמשקיעים זרים כדוגמת מילצ'ן ולאודר המחזיקים במניות ערוץ 10, לא יכולים מחד להגדיל את חלקם, ואילו מאידך משקיעים זרים חדשים לא יכולים להיכנס גם הם כשותפים בערוץ.

עתה כאמור הרשות השנייה נתנה את אישורה לביצוע העסקה, אולם חוסר הוודאות הנוכחית באשר לעתידו של ערוץ 10 עשויה להשפיע על השלמתה.

יש לזכור כי אתמול התקיים דיון של ועדת הכלכלה של הכנסת בעניין ערוץ 10, אשר דן בבקשה של משרד התקשורת לאשר את תקנות הארכת תקופת הזיכיון של ערוץ 10, כפי שמתבקש על-פי חוק.

לאחרונה קבעה ועדת תורג'מן, כי ערוץ 10 לא עמד בהתחייבויותיו וכי הוא חייב תכנים המסווגים כ'סוגה עילית' בהיקף של 60 מיליון שקל. תקנות שר התקשורת כפי שנוסחו בטרם הדיון קבעו כי על ערוץ 10, במידה ועמד במחויבויותיו להגיש בקשה להארכת הזיכיון עד ספטמבר 2008, אולם במהלך הדיון הוחלט לאפשר חודש נוסף, קרי עד אוקטובר 2008.

מערוץ 10 נמסר: "מדובר בעסקה בינלאומית שחייבה מסירת פרטים רבים לרשות השנייה. אנו שמחים על קבלת האישור ועכשיו, משניתן האישור תושלם העסקה".