בולמוס הקניות של וואלה

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, מעיר את שוק האינטרנט המקומי. אז מי הבאה בתור?

בשבועות האחרונים, אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, מעיר את שוק האינטרנט המקומי המנומנם. זה התחיל מרכישת 33% מהאחזקות של הרשת החברתית הפופולרית "מקושרים", וזה נמשך היום ברכישת 50% מפעילות אתר חיפוש העבודה msn ג'ובס.

נדמה כי ישועה רוצה חלק בכל התחומים, ואפילו גוגל, לטענתו, לא מפחידה אותו, עובדה שהובילה אותו לפיתוח מנוע חיפוש עצמאי, תוך שיתוף פעולה עם מאגר המידע של יאהו, והקמת פלטפורמת פרסום צמודת חיפוש, וואלה אדוונטג'.

חייבים להודות, היכולת שלו להתחרות בגוגל מוטלת בספק. איפה שגדולים ממנו נכשלו קשה להאמין שהוא יצליח, אם כי חייבים להגיד שאפו על היוזמה האמיצה ועל הנכונות להתחרות בשחקן כה אימתני.

שתי עסקאות הרכישה מוכיחות דבר אחד מובהק לגבי ישועה: בתחומים מסוימים וואלה מעדיפה להיות היוזמת ולהפעיל שירותים עצמאיים משלה, כדוגמת שוק החיפוש והפרסום צמוד החיפוש, ובתחומים אחרים שצומחים במהירות ויש להם רווחיות מוכחת, כדוגמת לוחות דרושים ורשתות חברתיות, ישועה משכיל להפנים כי כאשר יש שחקנים מובילים בתחום, מוטב שלא לבזבז זמן על כניסה לשוק כזה, אלא פשוט לרכוש את המתחרים.

קשה להאמין כי זו המילה האחרונה של וואלה, וסביר להניח שבחודשים הקרובים נשמע על עוד רכישות מצדה של וואלה, שהופכת לתמנון אינטרנט במלא מובן המילה. ל"גלובס" נודע כי חברת סייבל השקעות, שבבעלות שחר סיידון, שהובילה את שתי הרכישות האחרונות של וואלה, כבר מחפשת עבורה יעדי רכישה נוספים.

אילו אתרים יכולים להיות על המדף? אחד התחומים שצומחים במהירות אדירה ונחשבים לטרנד הבא בעולם האינטרנט הוא תחום הסלולר, וקשה להאמין שוואלה, שעדיין אין לה אחיזה בתחום זה, תוותר עליו ללא קרב. גם תחום הלוחות, למרות הרכישה האחרונה, עשוי להיות יעד אטרקטיבי.