יציע הכסף: מחיר מנוי לעונת הכדורגל הקרובה נע בין מאות שקלים ל-2,000 שקל

"גלובס" בודק כמה ישלמו האוהדים השרופים של הקבוצות המובילות על מנוי שנתי, איפה כדאי לעבוד כדי להשיג הנחה, ואיך אפשר יהיה לראות בזול את משחקי נבחרת ישראל

ב-30 באוגוסט תיבעט בעיטת הפתיחה על כרי הדשא המאכלסים את משחקי הקבוצות בליגת העל, ושוק המנויים למשחקי הקבוצות הפופולריות בוער. בשבועות האחרונים קשה להתעלם מהקמפיינים של הקבוצות הבכירות בליגת העל, שמטרתם לעודד רכישת מנויים למשחקים תוך פנייה למכנה המשותף הרחב ביותר.

בכניסה לירושלים שלטי ענק עם קודים המובנים בעיקר לאוהדי בית"ר, דוגמת שלט עם חץ המפנה ימינה ובו נכתב "הדרך לתל-אביב", וחץ המפנה שמאלה (בחזרה לעיר) ובו נכתב "שמאלה הדרך לגיהינום". שחקני מכבי חיפה הצטלמו לשלטי חוצות כשהם קוראים לקהל לרכוש מנויים, ואילו שחקני מכבי תל-אביב, מחופשים לגלדיאטורים, נמרחו על שלטי החוצות באזור תל-אביב.

רגע לפני התחלת האקשן יצאנו לבדוק מה מחירי המנויים שמציעות לאוהדיהן 5 קבוצות ליגת העל שסיימו את הליגה הקודמת במקומות הגבוהים - הפועל תל-אביב, מכבי תל-אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ומכבי נתניה, וכן נבחרת ישראל, העומדת בפני הקמפיין שיקבע את גורלה במוקדמות אליפות העולם העתידה להיערך בדרום אפריקה בשנת 2010.

הקבוצות מוכנות לעשות הרבה בשביל לשכנע את האוהדים לרכוש מנוי, וכך אישרה קבוצת מכבי תל-אביב למגזין המכרזים הפרטיים החדש 123bid למכור 200 מנויים בסגנון "לא ניצחנו לא שילמת". על פי תנאי מנוי זה יקבל כל מנוי החזר של 133 שקל תמורת כל חודש שבו לא הצליחה הקבוצה להשיג ניצחון ביתי אחד לפחות. אם להסתמך על העונה הקודמת, שבמכבי בהחלט היו שמחים לשכוח, הרי שבמשך 4 חודשים לא הצליחה הקבוצה לרשום אפילו ניצחון ביתי אחד, מה שהיה מזכה את אוהדים לפי השיטה החדשה ביותר מ-500 שקל.

מחירי המנויים משתנים בהתאם ל"חוזקה" של הקבוצה, ובהתאם ליציע. ככלל נעים המחירים סביב כמה מאות שקלים, ועולים למעל 1,000 שקל למקומות שמורים ביציעים "נחשבים".

בהתאחדות לכדורגל, ה"מנצחת" על התנהלות המועדונים, מנסים לעודד הוזלה של מחירי הכרטיסים והמנויים. גיל לבנוני, דובר ההתאחדות, מביא כדוגמה פיילוט שנערך בעונה שעברה בשיתוף בין ההתאחדות לבין קבוצת בני-יהודה, במסגרתו מחירי הכרטיסים לכל משחקי הבית, לכל היציעים ולכל הגילאים, עמדו על 40 שקל. לדבריו, בני יהודה הגדילה את ההכנסה שלה וגם הכפילה את מספר הצופים במגרש. "הפיילוט היה כ"כ מוצלח שהשנה בני יהודה המשיכה את הקו ללא תמיכת ההתאחדות. העברנו את הנתונים לראשי כל המועדונים ואנחנו מקווים מאוד שאלה יפנימו את המסר והקהל יראה את התוצאות בהקדם".

לבנוני מספר עוד כי במסגרת אותו קו הוזלו מחירי הכרטיסים למשחקי הידידות של נבחרת ישראל. כך לדוגמה במשחק האחרון שהיה נגד נבחרת צ'ילה נמכרו הכרטיסים ב-10 שקלים והאצטדיון נמלא ב-25 אלף צופים, לעומת משחקים דומים אליהם נמכרו כרטיסים ב-50 שקל ויותר ובאצטדיון היו בקושי 5,000 אוהדים.

בנוסף, אומר לבנוני, ההתאחדות לכדורגל מתירה היום לכל הקבוצות להוזיל את מחירי הכרטיסים למבוגרים ולהשוותם למחירי הנוער מבלי להטיל על כך הגבלות כלשהן, ומאפשרת לקבוצות הכנסת נשים חינם. בעונה החולפת אף אישרה ההתאחדות הכנסת קהל בעלות של 2 שקלים לקבוצות שביקשו זאת.

השוואת מחירי המנויים לעונה הקרובה לאלה של העונה הקודמת מגלה שלפחות כמה קבוצות הפנימו את המסר. כך לדוגמה מכבי תל-אביב ובית"ר ירושלים הוזילו את מחירי המנויים בכ-10%, וגם מכבי חיפה ומכבי נתניה הוזילו את המנויים. הפועל תל-אביב ייקרה את המחירים, ואילו מכבי תל-אביב השאירה אותם דומים לאלה של השנה שעברה (ומאפשרת רכישה מוזלת עד 15 באוגוסט).

מחירים אלה הם בגדר "המלצה בלבד" עבור מאות אלפי חברים במועדוני צרכנות ובארגונים דוגמת חבר, אשמורת של הסתדרות המורים והתעשייה האווירית, שנהנים ממחירים מוזלים.

מפת הדרכים של המנויים

משרד "לאן" התל-אביבי שולט במכירת המנויים לליגת העל, ומציע גם מנויים למשחקי הבית של נבחרת ישראל במוקדמות אליפות העולם. מנויים וכרטיסים למשחקי בית"ר ירושלים ניתן לרכוש במשרד הכרטיסים הירושלמי בימות, ואילו אוהדי מכבי חיפה ירכשו את המנויים במשרד הכרטיסים החיפאי גרבר. גולשי האינטרנט שבין האוהדים יכולים לעתים לרכוש מנויים ישירות באתרי האינטרנט של משרדי הכרטיסים, ובאתר הרשמי של מועדון מכבי נתניה (lwww.fcmn.co.i).

היתרונות ברורים - הבטחה למשחקים חשובים, מקומות ישיבה קבועים ומסומנים (לפי סוג המנוי), הגעה למשחק ללא עמידה בתורים, ולרוב המנוי כולל גם משחק ראשון במסגרת משחקים אירופיים. זאת, כמובן מעבר להוזלה בעלות הממוצעת לכרטיס, שמחוץ למנוי עולה כ-90 שקל (כולל עמלה למשרד הכרטיסים). המחיר מתייקר במשחקים "חמים" כמו דרבי או בין יריבות מושבעות (בית"ר ירושלים - מכבי חיפה).

הכרטיסים נמכרים ליציעים מסוימים, לרוב במקומות ישיבה מוסדרים (אשר את הטובים שבהם מקצים למנויים), ולא בהכרח ניתנים בהנחה לילדים או לנשים.

טוב לעבוד בתעשייה האווירית

אלא שכאמור, רכישת מנוי למשחקי כדורגל היא עוד אחת מההזדמנויות בהן כדאי לאתר קרוב המשתייך לאחד מהוועדים הגדולים במשק, המעניקים לחבריהם הנחות רבות, בין היתר גם למנויים לקבוצות השונות בליגת העל. זאת למרות שמספרי המנויים שמקצים הוועדים מוגבל, ולא כל הוועדים מציעים את כל סוגי המנויים לכל הקבוצות בכל ההרכבים. אילו ועדים מציעים את ההטבות הטובות ביותר?

* הפועל תל-אביב: את ההטבות הגדולות ביותר למשחקי קבוצה זו יקבלו עובדי התעשייה האווירית - מנוי למבוגר בשערים 4,5 ו-7 ב-610 שקל (לעומת מחיר מלא של 1,089 שקל). מנוי למקומות מסומנים ביציעים 2,13 יעלה 1,310 שקל במקום מחיר מלא של 1,964 שקל.

* מכבי תל-אביב: כאן מקבלים את ההנחות הגדולות ביותר חברי הסתדרות המורים, הזכאים לרכוש מנוי לשערים 10,11 ב-608 שקל במקום 1,100, לשער 8 ב-765 שקל במקום 1,035, ולשערים 2,3 ב-1,305 לעומת 1,620 שקל.

* מכבי חיפה: כאן כדאי לאתר עובד חברת חשמל, שיכול לרכוש מנוי ליציעים 1,5,11,13 ב-790 שקל (במקום 990) וליציע 2,4 ב-1,000 במקום 1,290 שקל.

* בית"ר ירושלים: אנשי התעשייה האווירית זכאים למנוי ב-750 שקל (במקום 1,000) ליציעים המזרחי והמערבי.

* מכבי נתניה: את המחיר הנמוך ביותר כאן יקבלו חברי "חבר": מנוי בוגר ב-700 שקל (במקום 900) ומנוי להורה ילד ב-1,000 שקל (במקום 1,300).

נבחרת ישראל

למי שיבקש להתבשם ממשחקי נבחרת ישראל, מומלץ להצטרף למועדון האוהדים של הנבחרת שיוצא לדרך מחר (יום שני) בעלות של 1.25 שקל לחודש (באמצעות חיוג ל-9950*), ומקנה הנחה של 10% למנוי.

אפשרות אחרת היא לקשור קשרים עם אנשי כוחות הביטחון. מועדון הצרכנות של "חבר" הוא המציע את המחירים האטרקטיביים ביותר למנויים למשחקי הנבחרת - מנוי למשחקי המוקדמות יעלה כאן 288 שקל (במקום 400), או למקומות טובים יותר, 432 שקל (במקום 600).