בתיאבון: "גלובס" מסמן את 10 ארוחות הבוקר הטובות ביותר בישראל

(עדכון) - בשנים האחרונות הפכה ישראל למעצמה קולינרית בתחום ארוחות הבוקר ; לאן כדאי לנסוע מיד אחרי הקפה הראשון?

התענגתם על ארוחות בוקר ישראליות טובות יותר מאלו שכאן? שתפו בטוקבקים :)

1. גיליז - בגלל הרוח

האנגר 25, נמל ת"א. טלפון: 03-6057777 ; ארוחות הבוקר מוגשת בין השעות 10:00 ל-17:00

לאחר שבילתה במדרחוב חשוך הים שבירושלים, העתיקה מסעדת "גיליז" את מיקומה ללוקיישן הכי תל-אביבי שיש - נמל תל-אביב. המקום, המתברך בתפאורה טבעית של תכול הים עם מפרשיות לבנות ברקע, מציע לאורחיו תפריט ארוחות בוקר משובח, הכולל קוקטייל בכוס גבוהה, מאפי בוקר ולחמניות חמימות תוצרת בית, אומלטים דשנים וממולאים בכל טוב (כולל שרימפס) וכמובן גבינות, זיתים, ריבות, ירקות וקפה. מאחר שהארוחה מוגשת עד 17:00 אחר הצהריים, ניתן להתייחס אליה כאל ארוחת צהריים לכל דבר ולהתפרע על מנה כבדה יותר של ביצים ברוטב בשר, ירקות שורש ויין.

אווירה: סן פרנסיסקו על המים

פינוק מיוחד: פרנץ'-טוסט מבריוש עם בייקון

מרחב אינטימיות: סביר. אפשר לדבר בלי שיקשיבו לכל מילה

חנייה: בתשלום בנמל

2. Benedict Blvd - בגלל המבחר

שדרות רוטשילד 29, תל-אביב. טלפון: 03-6868657 ; ארוחות הבוקר מוגשות שבעה ימים בשבוע 24 שעות

סניף שני ומוצלח למה שנתפס כפנטזיה של חובבי ארוחות הבוקר - בית קפה שתפריטו מוקדש לארוחות בוקר המוגשות 24 שעות ביממה. הסניף השני של בנדיקט ממוקם על חורבות קפה סנטרל וצופה על שדרות רוטשילד. במקום קיים מבחר עצום של ארוחות בוקר, מחולקות לפי מדינות - אנגלית עם שעועית ונקניקיות, מקסיקנית עם צ'ילי קון קרנה, טקסס סטייל עם בשר וביצים וכמובן הישראלית המושקעת על נגזרותיה ושקשוקותיה. במחלקת המתוקים: פנקייקים, פרנץ'-טוסטים ולמי שמספיק מטורף כדי להגיע למקום בדיאטה, יש ארוחה בריאותית עם גבינות רזות, חביתת חלבונים ולחם קל.

אווירה: אורבנית

פינוק מיוחד: ביצים עלומות על מצע בריוש עם תרד ברוטב הולנדייז

מרחב אינטימיות: מצומצם יחסית, אם כי אפשר לשבת במרפסת הפנימית בשקט

חניה: איומה. עדיף לתפוס מונית מהיכן שאתם מגיעים

3. הוטל מונטיפיורי - בגלל הנהנתנות

מונטיפיורי 36, תל-אביב. טלפון: 03-5646100 ; ארוחת הבוקר מוגשת בין השעות: 7:00 ל-11:00. בשישי שבת עד 12:00

המקום החדש של רותי ומתי ברודו מצטיין כשאר המקומות שבבעלותם, בעיצוב מוקפד, בשירות מקצועי ובתפריט עם ניחוחות של חו"ל. ארוחת הבוקר המוגשת ב"סלון" המסעדה, על ספרייתה העשירה, או במרפסת הצופה על הרחוב, הינה מסוג "הרכב זאת בעצמך". בוחרים שתייה, ביצים, תוספות וגבינות ומשלמים על כל פריט בנפרד. למי שאין כוח לפאזלים על הבוקר מוצעת ארוחת בוקר קונטיננטלית כמיטב המסורת האירופית של לחמניות, חמאה, ריבה, מאפים, פירות, יוגורט ושתייה, או ישראלית של ביצים, ירקות, דגים מעושנים ואפילו קפה וייטנאמי. הכלים נאים, חומרי הגלם משובחים וישיבה במקום מספקת את אחד המפלטים הכי נעימים שיש.

אווירה: נהנתנית

פינוק מיוחד: ביצים מקושקשות עם סלמון מעושן

מרחב אינטימיות: גבוה מבחינת הסדרי הישיבה אבל קחו בחשבון שמדובר במקום החם החדש של הברנז'ה

חניה: בעייתית. באחד מחניוני הסיטי היקרים להחריד

4. קפה לו - בגלל פאריז

בלפור 18, תל-אביב. טלפון: 03-6207277 ; ארוחות הבוקר מוגשת בין השעות 8:00 ל-23:00. סגור בשבת

אם סימון דה בובואר וז'אן פול סארטר היו מתגוררים בתל-אביב, קפה לו היה לבטח המקום שבו הם היו יושבים להגות ולכתוב. המקום קטן ומרוהט ברומנטיות משובבת עין, וארוחות הבוקר המוגשות בנדיבות עד שעות אחר הצהריים, פשוט משגעות. בתפריט: ארוחות בוקר בסגנון צרפתי של קרואסונים, בריושים מלוחים ומתוקים ולחמים מענגים, ריבות תוצרת בית, גבינות צרפתיות ואומלטים מעניינים כמו: אומלט סנט מור וחרדל קסיס או אומלט בונפרטה עם ריבת פטל וגבינת סנט מור. הכול מוגש בכלים ענוגים ומצויצים כמו בבית של סבתא אירופאית נכבדה.

אווירה: שכונתית

פינוק מיוחד: קרואסון מורין עם חביתה ואמנטל

מרחב אינטימיות: מצומצם. אפשר לשבת בפנים או בגינה הקטנה שבחוץ

חניה: זוועה. בכחול-לבן או באחד החניונים הסמוכים

5. רוקח 73 - בגלל הפריטטה

רוקח 73, תל-אביב. טלפון: 03-7448844 ; ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 8:30 ל-12:00

השף אייל לביא הגיח עם מקום חדש ומוצלח, המשקיף על שחקני הספורט הלבן שבמגרשי הטניס הסמוכים. לאחרונה התווסף לתפריט הצהריים והערב תפריט ארוחות בוקר מושקעות במיוחד, הכולל פריטטה (המכונה טורטייה) עשויה על מתקן מיוחד, שעליה ניתן להעמיס פחות או יותר את כל הפנטזיות שלכם - החל מפטריות טריות ועד למיני נקניקים דשנים, נקניקיות מרגז, גבינות צרפתיות וירקות קלויים. אפשר גם הכול יחד. לכך מתווספת צלחת ובה מיני דגים מעושנים וגבינות וסלט ירקות קצוץ טרי, סלסלת לחמים מיוחדים, זיתים וקוקטייל אלכוהולי כדי להתניע את היום.

אווירה: עסקית פינוק מיוחד: אויסטרים עם כוס קווה, לחם כפרי וחמאה

מרחב אינטימיות: גבוה. אפשר לשוחח בנחת

חניה: בשפע וללא תשלום

6. סיטרה - בגלל הברנז'ה

רוזנבלום הרצל 18, סי אנד סאן. טלפון: 03-6996633 ; ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות: 8:30 ל-12:00. שבת החל מ-9:00

לאחר שטורקיז הנפלאה שכנה במתחם סי אנד סאן בבדידות מזהרת, הצטרפה לפני מספר שנים מסעדת סיטרה והוכיחה, שמול הים יש עסקים לכולם. לנוף המצועצע של ים כחול ומפרשיות לבנות מצטרף עיצוב מושקע, קהל עסקי-אופנתי ותפריט ארוחות בוקר חביב, המבוסס על סגנונות ארוחות בוקר מרחבי העולם - טורקית עם בורקס וביצה, איטלקית עם פריטטת פלפלים קלויים, צרפתית עם פרנץ'-טוסט מלחם פאן דמי מתקתק וכמובן ישראלית, בריאותית ועוד. הכול מוגש עם קפה משובח שמאפשר לפקוח את העיניים ולראות מי יושב עם מי.

אווירה: אסקפיסטית

פינוק מיוחד: מאפים ולחמים מצטיינים ממאפיית המסעדה

מרחב אינטימיות: אם מתעקשים אפשר לשמוע את פרטי העסקה בשולחן שליד

חניה: מגרש חניה סמוך בתשלום

7. ZUNI - בגלל הבייקון הירושלמי

כתובת: יואל משה סלומון 15 ירושלים. טלפון: 02-6257776 ; פתוח 24 שעות ביממה. ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 7:00 ל-12:00. בשישי-שבת עד 16:00

אחת מארוחות הבוקר המפוארות בירושלים מוגשת בבראסרי Zuni, השוכן בבית יפה במדרחוב המתויר יואל משה סולומון שבנחלת שבעה. בעלי "זוני" הם תל-אביבים לשעבר, מה שאומר שגם העיצוב תל-אביבי בהשראת הבראסרי. ארוחת הבוקר של זוני מבוססת כולה על אוכל שנעשה טרי במקום - החל מהגרבלקס הכבוש, דרך הריבות המצוינות ועד הלחם והבריושים שנאפים במקום. "זוני" הוא אחד המקומות היחידים בעיר שמגיש בייקון ושאר מטעמים לא כשרים ולכן תוכלו לשבת שם גם על ארוחת בוקר של ביציות עין כתומות עם בייקון או נקניקיות. יש גם "קרוק מאדאם" נוטף גבינת אמנטל מותכת, בייקון וביצת עין או "קרוק מיסיה" עם גרבלקס, שמנת, גבינת אמנטל וביצת עין, וכמובן ארוחת בוקר קלאסית. את הכול אפשר להטביע בקיר רויאל, מימוזה או קפה חזק של מאורו ולשמוח שיש גם מקומות לא כשרים בירושלים.

אווירה: תל-אביבית ירושלמית. (מסתבר שיש דבר כזה)

פינוק מיוחד: פרנץ'-טוסט עם פירות טריים וקרם פרש

מרחב אינטימיות: מעולה, בזכות הפרדה בין שני חללים

8. נתנאל - בגלל המרחבים

מושב סגולה 17 (בין צומת קסטינה לפלוגות). טלפון: 08-8609999 ;ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות: 9:00 ל-12:00. בשישי עד 14:30. שבת סגור. כשר

מסעדת נתנאל שייכת לז'אנר המקומות הצצים בעיבורם של מושבים חקלאיים. באזור הדרום, שבו מספר מועט יחסית של מסעדות ובתי אוכל, נתנאל הוא אופציה קולינרית בהחלט ראויה בזכות גינה גדולה ויפה, עיצוב מושקע ותפריט חלבי מגוון ועשיר (יש גם מסעדה בשרית צמודה). הקהל במקום מורכב מבני המושבים מסביב ואנשי ההיי-טק של קריית גת הסמוכה. ארוחות הבוקר בנתנאל מפנקות ועשירות וכוללות אומלטים מתפקעים מתוספות שתבקשו, מבחר גבינות, טחינה, ירקות, זיתים סורים, לבנה, סלט טונה, טאפאסים, ריבות ולחם הבית בהתאם לסוג הארוחה שבחרתם. יש כמובן גם שקשוקות, גרנולות מסוגים שונים, טוסטים, קפה, מיץ וכל האביזרים הנלווים של ארוחות בוקר. כראוי למסעדות בפריפריה, המנות נדיבות ועצומות בגודלן.

אווירה: כפרית

פינוק מיוחד: שושנת סלמון מעושן בעיטור קוויאר מרחב אינטימיות: עצום

חניה: בשפע ובחינם

9. משק ברזילי - בגלל האורגניות

בכניסה למושב ירקונה (ליד הוד השרון). טלפון: 09-7453935 ; ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 8:00 ל-12:00. סגור בשבת

משק ברזילי הוא מובלעת ירוקה ופסטורלית, הממוקמת בפאתי הוד-השרון. המקום מציע חוויה אורגנית-בריאותית, אך טעימה ומתחשבת גם באלה שאינם מגומעי עשב החיטה. ארוחות הבוקר של ברזילי מושקעות מאוד ומצטיינות ברכיבים שכמעט כולם תוצרת בית - החל ממיצי פירות וירקות סחוטים במקום, ועד גרנולה וחלבה שקשה להפסיק לנשנש.

גם ארוחת הבוקר הישראלית אינה שגרתית וכוללת חביתת עלים, ממרחים וסלטים בפנכות קטנות, לחם מחיטה מלאה וסלט רענן מירקות הנקטפים בשדה שמולכם. למעיזים יותר יש ארוחת בוקר אסיאתית עם ביצים בחלב קוקוס, סלט שורשים והמון ירקות ירוקים. הקפה הנלווה נעשה מפולים אורגניים וקרקורי התרנגולות ברקע מהווים יופי של פתיח לבוקר.

אווירה: שלווה

פינוק מיוחד: פנקייק חיטה מלאה עם ריבה וחלבת הבית

מרחב אינטימיות: גבוה מאוד ליושבים בזולות שבחוץ

חניה: מגרש חניה צמוד ללא תשלום

10. קפה לואיז - בגלל בעלת הבית

מוריה 58, חיפה. טלפון: 04-8349950 ; ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 8:00 ל-13:00

קפה לואיז שעל ציר מוריה שבכרמל הוא אחד מבתי קפה רבים הפזורים לאורך השדרה המוצלת והמוגבהת, שפיסות תכולות של ים מבצבצות מבין פינותיה. קפה לואיז הוא קפה בהיר ומרגיע שבו יושבים חיפאים מביני עניין ושוחרי בריאות ואיכות. בעלת המקום היא דפנה הכהן, אחות לשעבר במקצועה, שהגשימה חלום להאכיל את אורחיה.

האוכל המוגש בקפה לואיז הוא אורגני-טבעי וכמותו תפריט ארוחות הבוקר המציע ביצים אורגניות עם תוספות או עלומות על לחם שיפטה על מצע עלי מנגולד, טחינה אורגנית, דפי אורז ממולאים בקינואה ובסלמון, ממרח טופו, ריבות וממרחים ולחמי בריאות הנאפים במקום. אם תשבו בחוץ, תוכלו ליהנות גם מהבריזה המנשבת מכיוון הים.

אווירה: חיפאית שכונתית

פינוק מיוחד: קדאיף גבינות עיזים

מרחב אינטימיות: נעים

חניה: כחול-לבן ברחובות סמוכים

התענגתם על ארוחות בוקר ישראליות טובות יותר מאלו שכאן? שתפו בטוקבקים :)