מועצה אזורית חוף השרון ורשות הטבע מתווכחות - והמים זורמים לים

הרשויות מתווכחות היכן להקים את מאגר מי הקולחין שיכול לספק מים בהיקף של מתקן התפלה קטן כמו זה שהוקם בחוף פלמחים ; בשל סכסוך בין שני הגופים, 7.5 מיליון מ"ק בשנה יוזרמו לים

למרות המשבר במשק המים, 7.5 מיליון מ"ק של מים מטוהרים הולכים לזרום לים בשל חילוקי דעות בין המועצה האזורית חוף השרון לרשות הטבע והגנים.

בימים הקרובים תשלים עיריית הרצליה את תהליך שדרוג הקולחים שלה מרמה שניונית לרמה שלישונית, המאפשרת השקיה של רוב הגידולים החקלאיים. אך כאמור בשל סכסוך בין שני הגופים, 7.5 מיליון מ"ק בשנה יוזרמו לים.

רשות הטבע והמועצה האזורית חוף השרון מתווכחות היכן להקים את מאגר מי הקולחים שיכול לספק מים בהיקף של מתקן התפלה קטן כמו זה שהוקם בחוף פלמחים.

לדברי ראש המועצה האזורית חוף השרון, אהרון בז'רנו, המועצה החליטה כבר לפני כשנתיים להקים שני מאגרים לקליטת קולחי האזור. המועצה איתרה קרקע בשטח של 250 דונם, בסמוך לנחל פולג. מי שמתנגד באופן נחרץ למיקום הנבחר היא רשות הטבע והגנים הטוענת שהמאגר תוכנן באחד המקומות הבודדים בארץ המתאפיין בגידולים, שהפכו נדירים עם השנים.

הרשות דורשת להקים את המאגר בשטח קיבוץ יקום. אין צורך כמעט לומר, שהקיבוץ מתנגד לרעיון זה, שכן לטענתו, אם יקדיש את הקרקע להקמת המאגר, הרי שבסופו של דבר לא יהיה לו צורך במים אלה בשל העדר שטחי חקלאות. עוד טוען בז'רנו, שבסמוך נמצאים מתקני סניקת ביוב ולכן לא ניתן יהיה לתפוס שטחים אלה.

מנהל מחוז מרכז של הרט"ג, יגאל בן ארי, אמר בתגובה כי הדיונים אכן נמשכים מזה זמן רב, אך לדבריו, "אין ספק שהמועצה יכלה לבחור מקום אחר במקום להקריב שטח שהוא בעל ערכיות נופית גבוהה. הקיבוץ מסרב לבחור בשטח אחר בשל שיקולים כלכליים".