"רדיו ירושלים" מבקשת שוב לפסול את קבוצת ארומה-חומסקי במכרז האזורי

לפי קבוצת "רדיו ירושלים", ארומה מיוזיק בר מקדמת זמרים שונים - דבר שעלול להשפיע על שיקוליה בשיבוץ השירים בשידור אם תזכה במכרז ; נורית דאבוש: יש להאיץ את מינוי היו"ר למכרז הרדיו האזורי בירושלים

המכרז מתעכב והתלונות ממשיכות: ל"גלובס" נודע כי רדיו ירושלים פנה למועצת הרשות השנייה בדרישה לבחון את פעילותה של רשת ארומה (אספרסו בר בע"מ) בעלת השליטה בקבוצת "רדיו הבירה" המתמודדת גם היא במכרז האזורי על ירושלים, באשר לקידומם של אמנים שונים ובהם ארקדי דוכין ואביב גפן.

במכתב ששלח שמוליק שם-טוב, יו"ר רדיו ירושלים למועצת הרשות נכתב: "ארומה מפיקה ומוכרת תחת שם המותג 'ארומה מיוזיק בר' דיסקים של אמנים שונים. אין חולק כי בכך מייצגת ומקדמת את עניינם של אביב גפן וארקדי דוכין ולאור העובדה כי 'סוכן' הינו 'מי שפועל כשלוח, נאמן, מייצג או מקדם עניינו של אדם, בין בדרך קבע ובין באקראי', הרי שלדעתנו יש לראות בארומה סוכן של מבצע".

שם-טוב כותב עוד כי המועצה קיבלה את עמדתה של קבוצת "רדיו הבירה" לפיה אין לראות בארומה "סוכן של מבצע" היות ולטענתה היא לא פועלת כשלוחה או נאמנה של אמן זה או אחר, וכן מפני שהיא לא מתקשרת ישירות עם האמנים והיא אדישה לרווחי האמן. "אנו בדעה כי בפעילותה של ארומה היא מייצגת או מקדמת את ענייניהם של האמנים, מהווה לפיכך סוכן שלהם ואין כל ספקות לשאלה אם היא מתקשרת עימם ישירות או לא", כותב שם-טוב.

שם-טוב אף נותן דוגמאות לידיעות שפורסמו באחרונה על הסכם שנחתם בין ארומה לבין הזמר שלומי שבת להוצאת אלבום חדש, בו ארומה מתכוונת להשקיע כמיליון שקל בשיווקו. לפי שם-טוב, לאור זאת יש לראות בארומה "סוכן של מבצע". "בנסיבות האמורות, ולאור העובדה כי ארומה הנה בעלת השליטה ב'רדיו הבירה', אנו מבקשים כי תעבירו לנו ללא כל דיחוי את עמדתכם, על נימוקיה באשר לשאלה האם יש לראות בארומה 'סוכן של מבצע' ולפסול בשל כך את הצעת רדיו הבירה - על מנת שנוכל לבחון את המשך צעדינו".

תגובת קבוצת ארומה-חומסקי לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

דאבוש: להאיץ את מינוי היו"ר למכרז הרדיו האזורי בירושלים

לאחר למעלה מ-6 חודשי עיכוב, מועצת הרשות השנייה מאיצה ביו"ר הוועדה לבדיקת מינויים, עו"ד טנה שפניץ, לאשר את מינויו של עו"ד מיכאל אבירם לממלא מקום יו"ר מועצת הרשות השנייה למכרז הרדיו האזורי בירושלים. ל"גלובס" נודע כי יו"ר מועצת הרשות, נורית דאבוש שלחה אמש מכתב לשפניץ בו היא מבקשת להבהיר כי התמשכות הליכי מינויו של ממלא מקום יו"ר לישיבות שיעסקו בבחירת הזוכה המכרז, פוגע בהליכי המכרז.

במכתבה מציינת דאבוש כי עוד בחודש מאי פנתה לשר התקשורת בבקשה למנות את עו"ד אבירם שהינו חברה מועצת הרשות השנייה מזה כשנה לממלא-מקום יו"ר מועצה, זאת לשתי ישיבות המועצה בהן ייבחר הזוכה במכרז, וזאת לאחר שדאבוש פסלה עצמה מלהשתתף בישיבות אלה בשל ניגודי עניינים.

מאחר ועו"ד אבירם הינו חבר מועצה ומתוקף זה כבר קיבל בעבר את האישורים של שפניץ, ברשות השנייה חשבו וחושבים כי אין עליו לעבור את אישור הוועדה פעם נוספת. "עמדתנו המשפטית הייתה ונותרה כי לאור אופיו המצומצם של המינוי ומכלול נסיבות העניין אין צורך באישור הוועדה", כתבה דאבוש.