אחרי yes: כוחות יוניפיל בלבנון אחראים גם להפרעות ברשת פרטנר

ההפרעות ברשת פרטנר בצפון הארץ החלו לפני כשנה וגרמו לניתוקי שיחות, למרות שלחברה היה כיסוי אופטימלי באזור ; רשת פרטנר נתקלה בקושי לתת פיתרון הולם לבעיה בהיעדר יחסים דיפלומטיים עם לבנון

משדרים של כוחות יוניפיל בלבנון הם הגורם להפרעות ברשת הסלולרית של פרטנר בצפון הארץ. בעקבות זאת החלו מגעים של משרד התקשורת ומשרד הביטחון מול ארגון האו"ם, שאחראי על כוחות יוניפיל, כדי למנוע את המשך ההפרעות וכדי להחזיר את המצב לקדמותו. איתור מקור השיבושים בוצע בשיתוף פעולה עם חברת מוטורולה ועם צה"ל לפני מספר חודשים לאחר שמשרד התקשורת לא הצליח לאתר בעצמו את ההפרעה.

ההפרעות ברשת פרטנר בצפון הארץ החלו לפני כשנה לערך והם היו גורמים לניתוקי שיחות למרות שלחברה היה כיסוי אופטימלי באזור. רשת פרטנר, הפועלת בתדרי 900 מגה הרץ, סבלה מהפרעות מלבנון ונתקלה בקושי לתת פתרון הולם לבעיה, בהיעדר יחסים דיפלומטיים בין המדינות.

החברה פנתה למשרד התקשורת וביקשה את עזרתו בטענה כי הוא הקצה לה את התדרים ולכן הוא אחראי לכך שהם יהיו נקיים מהפרעות. משרד התקשורת לא קיבל את העמדה של פרטנר לגבי חובתו לאי הפרעות בתדרים, כשהם אינם נמצאים באחריותו, אבל התגייס לנסות ולאתר את הבעיה.

בשלב מסוים, ומכיוון שמדובר בלבנון, התבקש גם צה"ל לנסות ולאתר את הבעיה ואכן, בכוחות משולבים הצליחו הצדדים לעלות על כך שמדובר במשדרים שנמצאים ברשות יוניפיל והם אלה היוצרים את ההפרעות ברשת פרטנר וגורמים לניתוקי השיחות. בשלב זה כבר החלו מגעים מול יוניפיל באמצעות הגורמים המתאימים.

נציין שכתוצאה מההפרעה בצפון, הסבה פרטנר כמה וכמה אתרים שלה לעבודה בתדרי 1,800 מגה הרץ כדי לספק ללקוחות את אותה איכות השירות לה היו רגילים. רובם המכריע של המשתמשים שסבלו מההפרעות לא נאלצו להחליף מכשירים בשל השיבושים.

אין זו הפעם הראשונה בה יוניפיל מעורב בתקלות ברשתות התקשורת בארץ. באוקטובר האחרון היתה מעורבת ספינה הולנדית של כוחות יוניפיל, שפעלה במי הים התיכון, בהפרעות בקליטת שידורי חברת yes וגרמה לבעיות קשות ביותר של קליטה באזור קו החוף.