מכין את התשתית: דב מורן רכש 6.5 דונם בכפר סבא ב-14 מיליון שקל להקמת משרדי מודו

להערכת גורמים בתחום הנדל"ן, על הקרקע שנרכשה ניתן יהיה לבנות שני בנייני משרדים בני חמש קומות ; השטח הבנוי יסתכם ב-10,000 מ"ר ; עלות הבנייה תסתכם ב-40 מיליון שקל

ממציא הדיסק און קי והמודו (Modu), דב מורן, רכש קרקע בשטח 6.5 דונם באזור התעשייה "עתיר ידע" במזרח כפר סבא, תמורת יותר מ-14 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". על הקרקע אמור לקום מתחם משרדים של חברת מודו בבעלותו של מורן. לפי ההערכות בשוק, עלות הבנייה תסתכם ב-40 מיליון שקל.

מורן הציג לעולם את הדיסק און קי, כונן פלאש נייד מבוסס USB, בשנת 1999 באמצעות חברת M Systems בניהולו, שנמכרה לחברת סנדיסק תמורת 1.55 מיליארד דולר לפני שנתיים.

בתחילת השנה חשף מורן את ה"מודו", גאדג'ט זעיר שכולל זיכרון פלאש, מסך בגודל של כאינץ' אחד, סוללה פנימית ומנגנון חדשני לחיסכון באנרגיה וכן מקלט סלולארי. המודו הוא מכשיר מודולארי שניתן לשנות אותו בקלות בהתאם לצרכים ולמצב הרוח ולשלב אותו במכשירים אלקטרוניים כמו טלפון סלולארי או נגן מוזיקה.

לשם פיתוח המוצר הקים מורן את חברת Modu Mobile בסוף השנה שעברה שעובדת במשרדים שכורים בכפר סבא, המאכלסים 160 עובדים.

את הקרקע עליה יקים מורן את מתחם המשרדים החדש הוא רכש מידי יוסף סרודי, יבואן של LG בארץ. הקרקע נמכרה לפי שווי של כ-2.15 מיליון שקל לדונם.

את מורן ייצגה במשא ומתן עו"ד קרן בצר, שותפה במשרד עורכי הדין איתן-מהולל, שהתמחותה מתמקדת בדיני מקרקעין. את סרודי ייצג עו"ד אמיר אשל מעפולה.

להערכת גורמים בתחום הנדל"ן, על הקרקע ניתן יהיה לבנות שני בנייני משרדים בני חמש קומות, כשסך כל השטח הבנוי יסתכם ב-10,000 מ"ר. באזור התעשייה בכפר סבא יושבים גם המשרדים של חברת הלוויין Yes, אורעד תוכנה, משרדי חברות ביוטכנולוגיה ועוד.

מודו תחל בייצור המוני של הטלפון הסלולארי הזעיר ברבעון הרביעי. המפעילות הסלולאריות הראשונות שישווקו את מודו הן סלקום, שתשווק את המכשיר בארץ, ימפלקום ברוסיה ו-TIM באיטליה. תגובת חברת מודו לא התקבלה עד סגירת הגיליון.