תסמונת היום שאחרי: ב-UBS חותכים את מחיר היעד לאפריקה ישראל בת"א ולאפ"י פיתוח בלונדון

תחת הכותרות "הסיכון הגובר ברוסיה" ו"עת להיות זהירים יותר" חותך הבנק השוויצרי את מחיר היעד למנייה בת"א ב-41.7% ולמניה בלונדון ב-55.6% על אף המלצת ה"קנייה" ; אפריקה ישראל עברה להפסד רבעוני ללא אזהרת רווח ; לדו"חות אפ"י פיתוח ; "נרגיש בנוח יותר אם אפריקה תמכור את הקניונים כדי להיות נזילה יותר" ; השווי הנכסי נחתך ל-1.3 מיליארד דולר ; אפ"י פיתוח צונחת ב-6.5% בלונדון

דלק נדל"ן היא לא חברת הנדל"ן הציבורית היחידה שפירסמה את הדו"חות הרחק מעין המשקיעים, לכאורה. קדמה לה אתמול קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, שפירסמה את הדו"חות שלה לאחר נעילת המסחר בבורסה בת"א - היישר לסוף שבוע נטול מסחר במניה. גם החברה הבת, אפ"י פיתוח , שמנייתה נסחרת בלונדון ושעוסקת בנדל"ן מניב ברוסיה, הקדימה הדיווח ביום ופירסמה התוצאות הכספיות אתמול (ה').

המקרה של אפריקה ישראל מעניין במיוחד, שכן בהשוואה לרבעון המקביל - השני - אשתקד עברה החברה, אולי חברת הנדל"ן הגדולה בישראל - להפסד רבעוני. ההפסד הזה לא לווה באזהרת הרווח לבורסה. היום (ו'), יש כבר ניצנים ראשונים של תגובה לדו"חות של אפריקה ישראל ואפ"י פיתוח שפורסמו אתמול; הבנק השוויצרי חותך את מחיר היעד לאפריקה ישראל בת"א ולאפ"י פיתוח בלונדון.

תחת הכותרות "הסיכון הגובר ברוסיה" ו"עת להיות זהירים יותר" חותך הבנק השוויצרי את מחיר היעד למנייה בת"א ב-41.7% ולמניה בלונדון ב-55.6% על אף המלצת ה"קנייה". מחירי היעד החדשים עדיין מגלמים פרמיות נדיבות של עשרות אחוזים מעל מחירי השוק: 46.5% לאפריקה ישראל מעל שער הנעילה אתמול (200 שקל) ו-32.1% מעל שער הפתיחה של אפ"י פיתוח הבוקר בלונדון (7 דולר).

בין שתי המניות יש קשר הדוק והאחת מסבירה את השניה, לדעת UBS, אפ"י פיתוח תורמת 45% משווי נכסי הנדל"ן הכולל של הקבוצה, ובשל "היעדר הערכות זהירות יותר בדבר הסיכון הפוליטי ברוסיה והעלייה המשמעותיות בפרמיות הסיכון המגולמות בהון הרוסי בשבועות האחרונים" הם מורידים את מחיר היעד. לדעת הבנק השוויצרי, אפ"י פיתוח מהווה 55% לפי המודל העצמאי שלה, המבוסס על שיטת היוון תזרים המזומנים (DCF).

"נרגיש בנוח יותר אם אפריקה תמכור את הקניונים כדי להיות נזילה יותר", אומרים האנליסטים דארן שואו ורמי מיירסון. זאת, למרות שהם מאמינים שלאפריקה יש די והותר הון נזיל כדי לממן את המיזמים שבצנרת עד סוף 2009. מכירת נכסים תאפשר, לדעתם, לאפריקה ישראל לנצל הזדמנויות בתחםו הנדל"ן לכשיקומו.

השווי הנכסי הנקי (NAV) נחתך ב-UBS אף הוא, ב-200 מיליון דולר ל-1.3 מיליארד דולר, ירידה של 13.3%. "לדעתנו, הדבר משקף ראיה מפוכחת יותר של השוק האמריקני, במיוחד בתחום הדירות למגורים, והשווי במיאמי", שכידוע, מהווה את אחת הנפגעות העיקריות במשבר הנדל"ן-האשראי הנוכחי. להערכת השווי של הנכסים הספציפיים הוסיפו ב-UBS "פרמיית קונגלומרט" של 10%.

אפריקהאפריקה