רשת מעוניינת להשתתף בוועדה שתדון במעבר לשיטת הרישיונות בטלוויזיה

אודי אנג'ל, בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, שלח לשר אטיאס מכתב בו הוא מבקש לכלול בוועדה ייצוג לסקטור הטלוויזיה המסחרית

זכיינית ערוץ 2 רשת רוצה לקחת חלק בוועדה שאמור להקים בימים אלה שר התקשורת, אריאל אטיאס, לשם גיבוש התנאים למעבר לשיטת הרישיונות בטלוויזיה. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים שלח אודי אנג'ל, בעל השליטה ברשת, מכתב בעניין לשר אטיאס בו הוא מבקש לכלול בהרכב הוועדה ייצוג לסקטור הטלוויזיה המסחרית.

במכתב ששלח אנג'ל לאטיאס נכתב כי "זהו נושא חשוב ומהותי ביותר עבורנו ויכולות להיות לו השלכות משמעותיות לעתידנו כזכיינים, שזה לא מזמן זכו בזכיינות לתקופה של 10 שנים. אנו מקדימים ומבקשים כי בוועדה שתוקם תהיה נציגות ראויה לזכייניות בטלוויזיה שכן מדובר בעתידן ובהמשך קיומן". עוד כתב אנג'ל לאטיאס, "נודה לך באם תנחה לכלול בהרכב הוועדה ייצוג לסקטור הטלוויזיה המסחרית הישראלית".

כאמור, בימים אלה ממש אמור להכריז שר התקשורת על הקמת ועדה בינמשרדית שתנסח עד סוף חודש ספטמבר את נוסח המעבר מזיכיונות לרישיונות, וזאת לאחר שהוחלט כי בחוק ההסדרים ייכלל גם נושא זה, זאת בנוסף לפתיחת שוק הפרסום לכבלים וללוויין, כמו גם מתן אפשרות לרכישת חבילה צרה בכבלים ובלוויין.

על הוועדה שתוקם לנסח במהירות את הכללים בעניין, שכן קיימת כוונה הן של משרד התקשורת והן של משרד האוצר להכניס את הנושא לחוק ההסדרים, והחוברת הסופית צפויה לצאת להדפסה עוד בסוף החודש הנוכחי. המשמעות של מעבר מזיכיונות לרישיונות היא מתן אופק משמעותי לזכייניות ערוץ 2 ולערוץ 10 שעומד בימים אלה ממש לקראת תום תקופת הזיכיון שלו (בינואר 2010 ).

במשרד התקשורת מודעים לאופק בו מעוניין ערוץ 10, דבר שיאפשר לו להתחייב באופן מיידי להשבת חובות העבר שלו, כפי שקבעה הרשות השנייה. במהלך התקופה האחרונה הם ניסו לקדם את נושא המעבר לרישיונות, זאת על אף שבמשרד האוצר העדיפו שלא להכליל נושא זה בחוק ההסדרים הנוכחי, אלא להקים בשלב הראשון ועדה שתבחן את הנושא לעומק ורק לאחר מכן יגובש חוק בעניין זה. אך במשרד התקשורת לחצו לבצע רפורמה מקיפה בשוק התקשורת ומשמעותה, רפורמה מלאה (חבילה צרה, פרסום בכבלים ובלווין ומעבר לרישונות) או לא כלום.

כפי שנחשף ב"גלובס", ימים מעטים לפני הדיונים על תקציב המדינה לשנת 2009, כמו גם חוק ההסדרים, התקיימה פגישה מכרעת בין נציגי משרד התקשורת לנציגי משרד האוצר בה הוחלט כי יש לכרוך את שתי הרפורמות (הכבלים והלוויין וכן המעבר לרישיונות) בחבילה אחת.