קפיצה קטנה לתפוח הגדול

באווירה השוררת במסעדת סרגוס בתל-אביב יש משהו ניו יורק

Sergos, המלאכה 8, תל-אביב, 5615121-03

קלישאתי ככל שזה נשמע, יש משהו "ניו-יורקי" באווירה השוררת במסעדת סרגוס בתל-אביב. העיצוב מודרני-מאופק, החלל גדול אך לא מאיים והישיבה בספות נוחות הפזורות לאורך המקום, הופכות את חוויית הבילוי שם למשהו המזכיר מסעדות בתפוח הגדול. מעבר לאווירה הקלילה והלא מכופתרת שבמקום, מציע התפריט מגוון גדול של מנות מאגפים שונים, כמו: דגים, בשרים, פסטות וסלטים, מה שהופך את סרגוס למקום אכילה אידיאלי למשפחות בעלות טעמים וצרכים קולינריים משתנים. בנוסף לתפריט הקבוע, כדאי לשים לב ללוח השחור עליו רשום מספר גדול מאוד (כמעט באורך התפריט עצמו) של מנות יומיות מתחלפות.

מאחר שלרובנו קשה לקרוא את כתב היד הרשום בגיר על הלוח, נאלץ הצוות החינני לפצוח בנאום מעט ארוך אודות אותם המיוחדים, בתקווה שבסופו תזכרו משהו מן המנות שהוצעו.

מתוך התפריט הכתוב, מוצעות מנות פתיחה קטנות וטעימות המאפשרות שיתוף ודגימה של כמה וכמה מהם: פלחי עגבניות בחיתוך גס בזוקות בזיליקום וגבינת גורגונזולה, טורטליני בשר כבש ברוטב חמאה לימוני ושרימפס מוחיטו עם רום ולימון, ופרוסות פילה בקר קרות - הינם חלק קטן מהמבחר הטעים.

תפריט היין מציג מבחר נאה של יינות בכוסות ומתאים מאוד למי שלא יכול להתמודד עם השלכותיו של שתיית בקבוק שלם.

אפשר להתקדם למנות ביניים גדולות יותר ובהחלט מספקות כמו טונה טרייה צרובה על אורז עם עגבניות, נענע וכוסברה, מולים בחלב קוקוס וירקות שורש או לרביולי תרד וגבינת עזים. מי שחפץ במנות דשנות יותר עם תוספת וסלט, יכול לטעום את צלע החזיר בגריל ברוטב סיידר ובייקון, המבורגר שמנמן או צלע עגל בציר עגל ברוטב שמנת מפולפלת. גם הילדים שבחבורה ימצאו את עצמם בנבכי התפריט עם מנות חביבות עליהם, כמו שניצל ביתי, עוף ופסטות.

את הקינוחים של סרגוס לא טעמנו, אם כי היה די בדקלום המלצרית אודות קרמבל תפוחים לוהט עם גלידת וויסקי-וניל, פונדאנט שוקולד אפוי בתנור מעוטר בטוויל שוקולד וגלידה, ומוס פיסטוק עם רוטב חלווה-לואיזה, לגרום לנו לשחרר אנחה ועוד כפתור בחגורה.