השמועות על מותו היו מוקדמות

ביום ד' הכינו בחדרי העריכה את כל החומרים לכתבה "עלייתו ונפילתו של ארקדי גאידמק"

ביום רביעי הכינו בחדרי העריכה השונים את כל החומרים לתיעוד תחת הכותרת "עלייתו ונפילתו של ארקדי גאידמק", היה זה מעט אחרי שבית-המשפט קבע (בפסק-דין יוצא דופן, שיש לו השלכות רחבות בהרבה מתחום הכדורגל), כי אל לה לבקרה התקציבית להתחשב בערבות הבנקאית שהעמיד בנק המזרחי לטובת תקציבה של בית"ר ירושלים.

לכל אחד מצרכני עיתונות הספורט בארץ היה ברור שגאידמק הגיע לשעת המבחן שלו. בהתחלה החלו עסקיו בישראל מתחסלים בשם המרוץ לעיריית ירושלים, אחר-כך נראה היה כי חוסל גם המרוץ עצמו.

על דלפקי החדשות החלו להיערם תביעות לפירעון תשלומים, להם כביכול התחייב בפני גופים שונים, אבל לכולם היה ברור: רק פגיעה בתקציבה של בית"ר תאשר כי לפנינו מיליארדר בצרות.

חלק מערוצי הטלוויזיה לא יכלו להתאפק והחלו לשדר תמונות מימים יפים יותר ביחסים בין גאידמק לבית"ר ירושלים, כהכנה ל"יום שאחרי", אבל אז גאידמק הוכיח כי למרות הצרות כביכול, הרי שקצת יותר מ-10 מיליון דולר הם לא ממש עניין עבורו - והעביר לבקרה התקציבית את הסכום המבוקש.

גאידמק אולי לא מבין בכדורגל, אבל הוא מבין דבר או שניים ביחסים בין ספורט לתקשורת. קבוצת כדורגל היא חלון הראווה של בעליה. אוסיף-שמוסיף ואורי שני לא ממש מעניינים את הציבור הרחב, אבל בית"ר? זה כבר סיפור אחר.

ומזה שיורד לזה שעולה: בעוד שהאינטרס של גאידמק בבית"ר ירושלים היה ברור כבר מסיורו הראשון בחליפה מפוספסת במורד שוק מחנה יהודה, הרי שהאינטרס של אלכס שניידר, הבעלים החדש של מכבי תל-אביב, הוא מעט מעורפל: מה לאיש העסקים הרוסי-קנדי ממוצא יהודי ולספורט הישראלי? עד סוף הקיץ נדע את התשובות".

בינתיים אפשר פשוט לצפות באחד המשחקים האחרונים שמסוגלים לייצר עניין סביב הכדורגל הישראלי. הכדורגל שעל הדשא יהיה במקרה הטוב בינוני. אבל כמה כסף יישב בשורה הראשונה ביציע! *

בית"ר ירושלים-מכבי ת"א, א' 20:50, ערוץ 10