טמגוצ'י באינטרנט

Shidonni מאפשרת לילדים לפתח עולם וירטואלי, יצירתי ונטול פרסומות ואלימות

עולמות וירטואליים לילדים הם אחד השווקים שצומחים במהירות גבוהה מאוד בשוק המערבי ככלל, ובמזרח הרחוק בפרט. הפוטנציאל המסחרי הטמון בענף זה הוא שהוביל את נחשון פלד ועידו מזורסקי (מנכ"ל טויס אר אס ישראל לשעבר), להקים ב-2008 את חברת Shidonni, שמפתחת עולם וירטואלי לילדים ובני נוער.

"Shidonni מאפשר לילדים לפתח עולם משלהם ולצייר בעזרת המחשב חיות שמתעוררות לחיים, רצות וקופצות על המסך", מסביר גיא בן-דב, מנהל השיווק והפיתוח העסקי של החברה. "כחלק מהעולם יכולים הילדים לשחק עם החיות, להאכיל אותם ולשתף אותם עם חברים ברחבי העולם".

בן-דב הצטרף לחברה לאחרונה, לאחר שהקים את Journeys, שפיתחה משחק קז'ואל וירטואלי ופעילותה הוקפאה, ככל הנראה מחוסר מזומנים. בן דב היה גם ממקימי דאבל פיוז'ן שמתמחה בפרסום במשחקי מחשב.

העולם הווירטואלי פונה לילדים בגילאי 4-14, ומתמקד בפיתוח יצירתיות ודמיון בסביבה חווייתית אותה יוצרים הילדים בעצמם. "הבנו שזאת החשיפה הראשונה שלהם לאינטרנט והיה חשוב לנו ליצור סביבה בטוחה וערכית", אומר בן-דב. מזורסקי מוסיף ש"בתרבות בה הכול מגיע מוכן, אנחנו גאים להשיק מוצר המבוסס על ערכים המקדמים את התפתחות הילדים".

בענף הזה פועלות חברות גדולות ומסחריות, כדוגמת דיסני, שרכשה את העולם הווירטואלי קלאב פינגווין בכ-700 מיליון דולר. "החברות המתחרות מציעות לגולשים משהו עשוי, מוכן וממותג, הפועל בתוך סביבה מסחרית, ואילו אנחנו מאפשרים לילדים לבנות בעצמם את העולמות שלהם", טוען פלד. "הילדים לא נכנסים לעולם מובנה מראש, אלא לעולם ששם דגש על ערכי המשפחה, עולם ירוק וערכים נוספים המסייעים להתפתחותם, ואינם כוללים פרסום, מסחר או אלימות".

באתר יש אלמנט של רשת חברתית, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים, בשל העובדה שמדובר בגילאים צעירים. כך, חברות בין שני משתמשים יכולה להתבצע רק אם שני הצדדים מבקשים חברות בו-זמנית. בנוסף, משתמשים יכולים לשלוח אחד לשני דמויות שהם יצרו או לשחק במשחקים רבי משתתפים, והאתר גם מאפשר להורים ולילדים לשחק ביחד.

מה המודל העסקי שלכם?

"השירות ניתן בחינם, אולם בעתיד אנחנו מתכוונים להציע גם שירותי פרימיום תמורת תשלום, שיכללו פיצ'רים מיוחדים וכלי יצירה נוספים", אומר בן-דב. החברה גם מתכננת התממשקות עתידית עם עולם הצעצועים באוף-ליין, אך לא מוכנה לחשוף את המודל המדויק. בכל מקרה, מבטיחים היזמים, לא יהיה שילוב של פרסומות באתר.

האתר הושק השבוע, לאחר מספר חודשים שהיה בגרסת בטא סגורה, ומספר המשתמשים בו עומד על אלפים בודדים. בדצמבר מתוכננת השקה משודרגת יותר של המוצר. האתר תומך באנגלית בלבד, אולם מכיוון שהוא מיועד לגיל הרך, רובו נשען על אייקונים וציורים, ועל-כן חשיבות השפה היא משנית.

עד כה גייסה החברה 1.5 מיליון דולר, מקבוצת משקיעים פרטיים מבריטניה. על מנת לשחק ב-Shidonni, יש להוריד באופן חד-פעמי את תוכנת ה-SilverLight של מיקרוסופט. "למעלה מ-200 מיליון ילדים ובני נוער גולשים לעולמות וירטואליים באופן קבוע, ומספר זה עתיד להכפיל את עצמו בשנתיים הקרובות", הם טוענים.

כתובת האתר: www.shidonni.com