תוכנית ההבראה של מילומור: קיצוצים והכנסת משקיע

הנאמן בהקפאת הליכי הקבוצה הגיש לביהמ"ש את עיקרי התוכנית והסדר הנושים המתגבש של מילומור

תוכנית ההבראה לקבוצת מילומור מתגבשת. רו"ח חן ברדיצ'ב, הנאמן בהקפאת הליכים של הקבוצה, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את עיקרי התוכנית ואת עיקרי הסדר הנושים המתגבש של החברה הנמצאת בבעלות פרדי רובינסון.

ברדיצ'ב סבור כי בזכות היקף הנכסים של הקבוצה קיים סיכוי טוב להסדר ראוי, על אף המשבר הכלכלי הנוכחי. את ההסדר הסופי שיכלול זהות של משקיע חדש (אם יאותר), ותוכנית הבראה מפורטת יותר הוא מקווה להשלים עד סוף חודש נובמבר.

בדו"ח נכתב כי יש לאמץ מספר עקרונות בתהליך ההבראה. ברדיצ'ב טוען כי מבנה ההוצאות הנוכחי של החברה, ירתיע כל גורם עסקי מלהשקיע בקבוצה. לכן הוא ממליץ לבצע צמצום דרסטי בעלויות השוטפות, בין השאר על-ידי קיצוצים במצבת כוח-האדם של החברה.

עוד טוען ברדיצ'ב כי יש למכור את אחזקות הקבוצה שאינן בתחום הליבה (מסחר ותיירות, טיהור שפכים ובתי אבות) ולהתמקד בהשבחת נכסיה. מלבד שינויים במבנה ובפעילות החברה, הנאמן כבר קיים פגישות ראשוניות עם מספר משקיעים פוטנציאליים.

הסדר נושים בקבוצה מחייב הסדר פרטני עם הנושים המובטחים ככלל, ובעיקר עם בנק הפועלים, אשר החוב כלפיו עומד על כ-400 מיליון שקל. בנוגע לחוב לבנק הפועלים , רסידו סי, החברה הבת, והבנק גיבשו (טרם ההקפאה) מתווה להסדר חובה המתבסס על תזרים המזומנים הצפוי של הנכסים המניבים בקומפלקס הנדל"ן, הכולל את קניון סי-מול באשדוד, השבחתו ומציאת רוכש מתאים. כמו כן החוב בהסדר ייפרס בריבית ל-6 שנים.

עוד מתכוון הנאמן להציע לשאר הנושים הסדר לפיו חובם ייפרס ל-36 תשלומים חודשיים שווים, כשההכנסות השוטפות של הקומפלקס ישמשו כמקור לסילוק החוב.

הבנקים הם גם הנושים בחברת פרדי רובינסון נכסים, המחזיקה במניות מילומור. היקף חובותיה לבנקים עומד על כ-70 מיליון שקל. ההסדר המתגבש הוא פירעון החוב על פני שנתיים בריבית פריים. לשם הבטחת קיום ההסדר ישועבדו לטובת הנאמן נכסיו הפרטיים של רובינסון. (פש"ר 2548/08).