ניצחון לחברה להגנת הטבע: הטקס לפתיחת כביש 431 של דניה סיבוס ממודיעין לראשל"צ לא יתקיים מחר

(עדכון) - הסיבה לכך היא החלטת הוועדה המחוזית מרכז להיענות לדרישת החברה להגנת הטבע לבטל את אישור פתיחת הכביש

ניצחון לחברה להגנת הטבע. הטקס לפתיחת כביש 431 ממודיעין לראשון לציון לא יתקיים מחר (ה') כמתוכנן. הסיבה לכך היא החלטת הוועדה המחוזית מרכז להיענות לדרישת החברה להגנת הטבע לבטל את אישור פתיחת הכביש. עוד קבעה הוועדה, בראשות, עו"ד שוקי אמרני, שהדיון בדרישות החברה להגנת הטבע יתקיים בראשית נובמבר 2008, עד אז הכביש לא יפתח לתנועה.

דרישת החברה להגנתה הטבע שלא לערוך את הטקס ולא לפתוח את הכביש באה בעקבות טענות לפיהן החברה שבנתה את הכביש, נתיבי היובל, בבעלות לב לבייב, לא עמדה בהתחייבותה לשקם את אזור הסלילה ואת שולי הכביש.

כדי למנוע את טקס הפתיחה פנתה החברה להגנת הטבע לבג"ץ בטענה, שלמרות שהכביש תוכנן כפרויקט עתיר התקציבים וכמופת לביצוע קפדני בתחום איכות הסביבה, השטח לא שוקם וקיים חשש שאם הכביש יפתח הוא גם לא ישוקם בעתיד.

עוד טענה החברה להגנת הטבע, שאם האזור לא ישוקם במהירות קיים חשש שהגשמים יפגעו ביכולת השיקום של השטח בעתיד, שעלול לסבול במקביל מהתפרצות של צמחיה פולשנית, שתחבל במאמצי השיקום. טענה נוספת היא, שחלק מהשטחים שנפגעו הם בבעלות פרטית, שבידיהם הסכמים עם היזם לפיהם הוא לוקח על עצמו את שיקום השטח, אך למרות זאת הוא מתנער מחובתו זו. בעקבות החלטת הוועדה המחוזית התייתר הדיון בבג"ץ.

החברה הלאומית לדרכים הודיעה בתגובה, שהורתה לזכיין שלא לפתוח את הכביש עד לקבלת אישור הוועדה המחוזית.

מדניה סיבוס נמסר בתגובה כי "החברה מכבדת את ההחלטה וערוכה לפתוח את הכביש בכל שעה שתידרש".