אוי, החיים הטובים

עת מיתון: 4 בקבוקי יין עלו לארץ ; מיד אחרי שנחתו, נמכרו שניים תמורת 20 אלף שקל

השבוע הובאו לארץ בקבוקים נדירים של השמפניה היקרה בעולם מבית השמפניה קרוג, שנחשב לטוב ביותר בשמפאן. מהשמפניה יוצרו 1,500 בקבוקים בלבד והיא נחשבת לאחת השמפניות האיכותיות בעולם, ובעלת אחד המחירים הגבוהים ביותר שהיו אי פעם ליין שזה עתה שווק. השמפניה הנדירה יצרה הדים עם שחרורה לשוק העולמי. מלון היוקרה Connaught בלונדון רכש 12 בקבוקים שלה, אותם דגמו מספר מצומצם של אורחים בבר המלון במחיר של 780 פאונד לדגימה בכוס.

מסתבר שגם בארץ ישנם חובבי יין בעלי כיס רחב שמוכנים לשלם סכום מכובד על בקבוק יין נדיר. ארבעה בקבוקים עלו לארץ. יומיים לאחר נחיתתם נמכרו שניים מהם, במחיר של 20,000 שקל.

לא רחוק משמפאן, בחבל בורגון משתרעת חלקת אלוהים הקטנה, היהלום שבכתר, רומני קונטי, שהוכיחה עצמה לאורך שנים רבות. דומה שפיסות קרקע בודדות מאוד בעולם זכו לתהילה ולהתקדשות בעיניהם של רבבות חסידים ומעריצים. מחלקה זו מייצרים יינות שנחשבים לאיכותיים, נדירים ויקרים ביותר בעולם. 26 הקטר של כרמים, הכל מטופל באופן ביולוגי וטבעי. עבודת האדמה נעשית בעזרת סוס, היות שהסוס פחות כבד מטרקטור וקל יותר לאדמה. מחודש אוגוסט ועד פברואר נותנים לעשב לגדול ואז הופכים את האדמה, מכניסים את העשב לשורשיו, מה שמעשיר את האדמה והופך לדשן טבעי.

דרומה משם, בכפר פומרול שבאזור בורדו, נמצא עוד יקב מהמובילים בעולם: שאטו פטרוס הצנוע. ביקב מייצרים יינות אדומים יוקרתיים, הנמנים עם היינות היקרים בעולם, ובעלי יכולת התיישנות של עשרות שנים. תנאי גידול אולטימטיביים אחראים לאיכות היין ולעוצמתו. היקב מפיק עד 30 אלף בקבוקים מדי שנה, שנמכרים במחיר התחלתי של 600 דולר ומאמירים לעתים בשנות בציר טובות למחירים של עשרות אלפי דולר.

המלצת השבוע:

Krug Clos d'Ambonnay 1995

הולך טוב עם: קוויאר משובח ואויסטרים.

אירוע מתאים: הכי נוצץ שיש.

טמפרטורת הגשה: 6-8 מעלות.

טרמינולוגיה מקצועית: ענבי פינו נואר אלגנטיים ואיכותיים מכרם זעיר מוקף חומה. שמפניה קסומה, אלגנטית ומעודנת, מלאת חיים ומרעננת ובאותה עת שופעת ובוגרת, הרמונית מאוד עם טעמי בריוש, שקדים קלויים, תבלינים מסוכרים ופרי יער אדום ועסיסי. הסיומת אינסופית, ובלתי נשכחת.

מחיר: 20,000 שקל.

Domaine de la Romanee Conti 2004 - Romanee Conti

הולך טוב עם: מנות מאוד מתוחכמות ומעודנות כמו בעלי כנף עדינים 'וחוגלה עם כמהין.

אירוע מתאים: ערב מיוחד עם מספר מצומצם של מביני עניין.

טמפרטורת הגשה: 18 מעלות.

טרמינולוגיה מקצועית: לפעמים כשמחכים ליין גדול ויקר מתאכזבים אחרי שטועמים ממנו. היין הזה לעולם לא מאכזב, אנשים שטעמו אותו טוענים כי תמיד קיבלו פי מאה ממה שציפו. יין שהוא שיא השלמות והאיזון, מתוחכם, נשי, מפתה ומלטף, בעל עומק, מורכבות, שלמות ואלגנטיות.

מחיר: 18,000 שקל.

Chateau Petrus 79

הולך טוב עם: זן המרלו מכוון למנות דגים עשירות, ניחוחות היער לליווי מנות עם נוכחות כבדה של פטריות, וטעמי האדמה מחמיאים לבשר קל, עוף או עגל.

אירוע מתאים: חגיגת יום הולדת או יום נישואין במסעדת מול ים, שם אפשר להשיגו.

טמפרטורת הגשה: 18 מעלות.

טרמינולוגיה מקצועית: יין הדגל של מחוז בורדו, ואחת השנים הטובות בפטרוס. שנה עם ייצור קטן ב-20% מהרגיל, קשה להשיג יין משנה זו. יין עוצמתי, מלא, מאוזן, הרמוני ואלגנטי, ניחוחות יער מפתים והרבה תבלינים שמשתנים ומתפתחים, ובלב תפילה "שלא ייגמר לעולם".

מחיר: 15,000 שקל.