וואלה תפטר 5% מכוח-האדם שלה; בין המפוטרים - בכירים בחברה

ככל הנראה אין זה גל פיטורים מאסיבי, אלא היערכות לקראת ההאטה ; בוואלה סירבו להגיב ; חכו חכו מה שיקרה בנענע10 ובתפוז - דעה / נועה פרג ; האם יש לכם סיבה אמיתית לחשוש מפיטורים?

אם חשבתם שהמשבר הפיננסי לא יפגע בתעשיית האינטרנט המקומית, טעיתם. ל"גלובס" נודע כי בוואלה צפויים פיטורים בזמן הקרוב, וההערכות מדברות על 5% מעובדי הפורטל - כ-10 עובדים. בין אם מדובר בפיטורים לצורכי התייעלות בלבד ובין אם מדובר בהיערכות של וואלה לקראת ההאטה שבדרך, התוצאה היא דומה: חלק מעובדי החברה צפויים ללכת הביתה.

הערכות מדברות על כך שבין המפוטרים נמצאים גם עובדים מהדרג הבכיר יותר, וכי וואלה הוא רק הפורטל הראשון שעתיד לנקוט בצעדי קיצוצים, ואילו מתחריו עתידים לנקוט בצעדים דומים בשבועות הקרובים.

בתוך כך, בוואלה החליפו בשבוע שעבר את סמנכ"ל הכספים של החברה: במקום בן פלדמן, שכיהן בתפקידו כשנה בלבד, מונה בנימיני גיל.

על פי סקר TIM לחודש אוגוסט, וואלה! מדורג במקום השני אחרי גוגל, בקרב האתרים בישראל, עם שיעור חשיפה שבועי של 70.2%. לדברי וואלה!, מדי חודש מבקרים באתר כ-5 מיליון גולשים, כאשר וואלה! הוא עמוד הבית של 27% מגולשי האינטרנט בישראל.

מעבר לים החלו כבר הצמצומים בחברות האינטרנט: על-פי TechCrunch, מאז תחילת חודש אוקטובר, 22 חברות אינטרנט פיטרו עובדים (או הודיעו על פיטורים צפויים), ומספר העובדים המפוטרים מסתכם בכ-3,700 איש. בין החברות ענקית האינטרנט יאהו שתפטר 1,500 מעובדיה; Wikia, שפיטרה 10%; אתר המוזיקה פנדורה, שפיטר 20 איש, והרשת החברתית hi5, שפיטרה 15 איש.

בוואלה סירבו להגיב על הידיעה.

האם זוהי רק ההתחלה? "גלובס" בדק את ההיערכות לפיטורים בישראל בסקטורים השונים - היי-טק, שוק ההון, משרדי עורכי דין, משרדי רואי חשבון, פרסום, תעשייה ומדיה: האם יש לכם סיבה אמיתית לחשוש מפיטורים?