הכרעת דין

אגנס דין, דוגמנית נטולת חמוקיים, קוטפת את הקמפיינים הכי שווים ודוחקת הצידה אושיות כמו קייט מוס

אם יש משהו שעולם האופנה חפץ בו יותר משתי שורות קוק ושלושה עלי חסה, זה שיגור דוגמניות אנורקטיות עם סיפור סינדרלה לעולם הרחב. דוגמניות שמועצמות לדרגת אלילות, שזוכות לבובות שעווה בצלמן, לפסלי ברונזה שמנציחים את פאר היצירה (ראה קייט מוס), לסכומי עתק בשביל לצאת מהמיטה.

אגנס דין בת ה-24 היא הסינדרלה של עולם האופנה בשנה החולפת. תופעה מעניינת בהתחשב בעובדה שמדובר בדוגמנית שטוחה, בעלת מבנה גוף גבעולי ודקיק עם תספורת קצוצה ונערית בצבע פלטינה. אין בדין שום דבר שמזכיר חמוקיים נשיים, קימורים, או סוג כלשהו של חזה שופע. למרות מראה הנערי, נשים ונערות מתבגרות בכל רחבי העולם מחקות את סגנון הלבוש הרוקיסטי שלה, קוצצות את שערן השופע ומחמצנות אותו עד אחרון הפיגמנטים. הגברים מפנטזים על חזה השטוח ועל גופה הרזה, וגורמים לסינדי קרופורד להיראות רחוקה מתמיד.

למרות שמומחים טוענים ששעת החצות של דין הולכת ומתקרבת בשל טעויות בניהול האישי שלה, טעויות שכוללות בעיקר חשיפת יתר שמביאה ברוב המקרים להתפוגגות מהירה יחסית של הקסם וחזרה לסחבות ולאחיות החורגות, עדיין מעניין להתעכב על תופעת הפלטינה שכבשה כל קמפיין ראוי בשנה האחרונה והוסיפה מיליוני לירות שטרלינג לחשבונה.

אגנס דין נולדה בשם לאורה הולינס בלילבורו שבבריטניה. הולינס עזבה ללונדון כשהייתה בת 17, שם עבדה ביום כמוכרת המבורגרים ובערב כברמנית. בגיל 18, בעת שיטוט סתמי ברחוב, היא התגלתה על-ידי צלם של סוכנות הדוגמניות מודלס 1, שסלל את דרכה אל עולם הקמפיינים הנחשקים, הלימוזינות והשטרות הירוקים.

בשנה החולפת דין קטפה את הקמפיינים הכי שווים בתעשייה, ביניהם קמפיין ברברי בו הדיחה את קייט מוס, למרות שאת העונה הבאה של ברברי, דין כבר לא תעשה הודות לצלם האופנה מריו טסטינו שהוריד אותה מהעבודה בטענה שהיא סובלת מחשיפת יתר. במקביל להתפתחויות הדרמטיות בגזרת הברברי, דין דחקה את אנג'לינה ג'ולי חזרה לאפריקה, כשזכתה לרשת אותה כשגרירת היופי של מוצרי חברת האיפור היפנית, שיסיידו, בארצות המזרח - עובדה שהכניסה לחשבונה עוד כמה וכמה מיליונים. בנוסף, דין מכהנת כפנים של הבושם החדש "מאדאם" יחד עם ז'אן פול גוטייה, ופותחת וסוגרת תצוגות של ג'ון גליאנו, פול סמית', ויויאן ווסטווד וג'ורג'יו ארמאני. בחלונות הראווה של רשת החנויות היוקרתית, סאקס, הוצבו בובות בדמותה, ובנובמבר האחרון זכתה בפרס דוגמנית השנה בטקס פרסי האופנה הבריטי שהתקיים בלונדון.

האם ההצלחה של אגנס דין היא תחילתו של עידן יופי חדש או שמדובר במשהו חולף? האם כל מושתלות הסיליקון באשר הן צריכות להוציא את השתלים מגופן ולחזור למראה החזה השטוח? האם שיער ארוך, חזה שופע וחמוקיים הם כבר לא חלק מיסוד הנשיות? האם כפתורים אחרים החלו להפעיל את הפנטזיות הגבריות? ימים יגידו. *