גיל שויד ואיתן רף יוצאים בהבטחות חד-משמעיות: "לא נפטר אף עובד כהיערכות למשבר העולמי"

יו"ר לאומי רף: "2009 צפויה להיות שנת האטה בפעילות המשק, וכתוצאה מכך עשויים רווחי הבנקים להיפגע, אבל לא נעצור גם שום פרויקט של השקעה בקהילה" ; מנכ"ל צ'ק פוינט שויד: "אנו עדים לביטולים של כמה פרויקטים, אך מנגד פרויקטים חדשים מגיעים" ; ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT: "הירידה בביקוש לעובדים בהיי-טק אפילו לא מזכירה את הקטסטרופה בזמן התפוצצות הבועה"

שני בכירים במשק הישראלי, יו"ר לאומי איתן רף, ומנכ"ל צ'ק פוינט גיל שויד, אמרו היום שאין בכוונתם לפטר עובדים על רקע המשבר הפיננסי העולמי. אמירה זו מצד שני אישים בכירים כל-כך, מובילי סקטור כל אחד בתחומו, חשובה בימים בהם מתרבים הדיווחים על "פיטורי מנע" במשק הישראלי, כחלק מהיערכות החברות למשבר.

יו"ר לאומי רף אמר היום בפאנל של ארגון מעלה: "בנק לאומי אינו מתכנן מהלך כלשהו של פיטורי עובדים כתוצאה מההשלכות הצפויות של המשבר הכלכלי. 2009 צפויה להיות שנת האטה בפעילות המשק, וכתוצאה מכך עשויים רווחי הבנקים להיפגע, אבל לאומי אינו מתכוון לעצור שום פרויקט של השקעה בקהילה".

גם מנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, מצטרף למגמה החדשה של בכירים ומובילי מגזרים שלא ממהרים לפטר עובדים בעקבות המשבר. עם פרסום הדו"חות הכספיים של צ'ק פוינט היום, הבהיר שויד כי החברה לא צפויה לקצץ בכוח-האדם, למרות ההאטה בכלכלה. "לא נפטר אפילו עובד אחד", אמר שויד, "קשה להעריך איך תושפע צ'ק פוינט ממשבר האשראי העולמי בטווח הארוך. באופן טבעי, אנו עדים לביטולים של כמה פרוייקטים, אך מנגד פרוייקטים חדשים מגיעים. אבטחת המידע הוא תחום שחברות ממשיכות להשקיע בו".

ארז בנוביץ', מנכ"ל חברת ההשמה MIT המתמקדת בהיי-טק, אמר היום ל"גלובס": "הירידה בביקוש לעובדים בהיי-טק שיש כרגע אפילו לא מזכירה את הקטסטרופה שהיתה בזמן התפוצצות הבועה. אני לא מודאג, למשל, מהפיטורים באמדוקס, כי הם לא קשורים למשבר הפיננסי והיו צריכים לקרות בכל מקרה. נכון שהרבה חברות מודיעות כיום על פיטורים, אבל הביקושים נשארו וחברות הטכנולוגיה עדיין צריכות עובדים".