"פרקליטת העובדים" קוראת למעסיקים להפסיק לעבוד עם עו"ד פינברג - בעקבות דבריו ב"גלובס" על "העובד המטומטם"

משרדו של פיינברג בתגובה: "חבל שהרצון העז של עו"ד נעמי לנדאו בחשיפה תקשורתית מוביל להתבטאויות חסרות רסן ומיותרות. עו"ד פינברג עומד מאחורי אמירתו שעובד שיורק לבאר שממנה שתה הוא מטומטם"

עו"ד נעמי לנדאו, אחת מעורכות הדין המזוהות ביותר עם מאבקי עובדים, תוקפת היום בחריפות את עו"ד נחום פינברג, שאמר אתמול ל"גלובס" כי "מי שיורק לבאר שממנה שתה הוא מטומטם"- זאת בהתייחסו לעובדים שפוטרו על רקע המשבר ומיהרו להוציא את הכביסה המלוכלכת של הארגון באמצעות הדלפות לעיתונים. פינברג אמר עוד כי "במדינה קטנה כמו שלנו הגלגל קטן מאוד, כך שאותו עובד ממורמר יצטרך מחר המלצה מאותו מעסיק שפיטר אותו אתמול. רק אנשים בלי שכל רצים אחר נקמה, כי הם לא יודעים שבסוף זה ינקום רק בעצמם".

לנדאו, כאמור, יוצאת היום להגנת המפוטרים: "התבטאויות מסוג זה של נציג מקצועי בכיר מטעם המעסיקים, רק מדגישות את ראיית העובד כקניין או כנכס של מעבידו, היכול לעשות עמו כרצונו. רוצה מעסיק, רוצה מפטר, בעוד שאותם מנהלים בכירים לא נפגעים וכבודם לא נרמס, והם לא נותנים את הדין. קיטלוג עובד מפוטר וכועס כ'ממורמר', יש בו הרבה מן האמת. הלוא האיש פוטר על לא עוול בכפו, מטה לחמו נגדע, חדוות העשייה נפסקה, כבודו ומעמדו בין בני משפחתו נרמס, ובמקום שהמעסיק או מי מטעמו יתנצל, בוחר עורך דינו לנקוט בשיטה הישנה, לכנותו כחדל אישים, להפחית מערכו ולאיים".

לנדאו ממשיכה לתקוף את פינברג, כאילו מבקשת לסגור עימו חשבונות ישנים: "טוב יעשה מעסיק נאור, אשר נאלץ בשל מצב כלכלי לפטר עובדיו, אם יתכחש לאמירות הללו בפומבי, יביע זעזוע על השימוש במילים ובכינויים ואולי אף יפסיק את קשריו עם אותו מלעיז. לא עולה על הדעת מצב שבו המעסיק או נציגו ירקו על-פי הבאר ממנו שתו, הרוויחו והתעשרו".

"לסיכום", אומרת לנדאו, "חרצובות לשונו של עו"ד פינברג מקוממות, וטוב יעשה אם ימצא דרך נאותה לחזור בו מדבריו, להתנצל ולהביע בפומבי את הערכתו והערכת המעסיקים אותם הוא מייצג, לעובדים הנרתמים - גם ובעיקר בשעות קשות - לסייע למעסיקיהם לצוף על פני המים. אחרי הכל, ידידי המלומד, איזה ערך יש למעסיק ללא עובדים?".

ממשרדו של עו"ד פינברג נמסר: "חבל שהרצון העז של הגברת לנדאו בחשיפה תקשורתית מוביל להתבטאויות חסרות רסן ומיותרות. עו"ד פינברג עומד מאחורי אמירתו שעובד שיורק לבאר שממנה שתה הוא מטומטם; במדינה קטנה כשלנו הגלגל קטן, ועובד ממורמר יצטרך מחר המלצה ממעסיק שפיטר אותו. אמירתו זו אינה נגד עובדים אלא משקפת מציאות קיימת. ממשרד פינברג מצרים שהגב' לנדאו לא השכילה להבין זאת".